Avatar billede HarryK Praktikant
12. maj 2018 - 08:48 Der er 11 kommentarer

Hp 6960 genkender ikke ny uorginal blækpatron

Hej Jeg har en Hp 6960 printer der er 3 mdr gammel og har købe nye blæk patroner (købt hos Inkpro) til som er uorginale, printeren vil dog ikke genkende den jeg har sat i, den skriver fjern og geninstaller og sørg for den er korrekt installeret.
Den printer jeg havde før var en Cannon mp980 den havde ingen problemer med uorginale patroner.
Er der nogen der kan hjælpe mig vil jeg blive glad.
Venlig hilsen Erik
Avatar billede ebea Ekspert
12. maj 2018 - 09:14 #1
Ja, du har jo allerede fået svaret ;-)
HP har lavet det sådan i deres Drivere og i Printerne, at de ikke tillader uoriginale patroner, længere (både Laser og Inkjet). Så enten originale, eller HP godkendte OEM leverandører af patronerne.
Men dårlig service fra Inkpro, da de jo godt ved, at det forholder sig sådan; så de kunne have oplyst om dette, ved salg.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. maj 2018 - 11:08 #2
Det er ringe af inkpro, at de ikke oplyser dette væsentlige punkt. Men der er også ringe af HP, at tvinge brugerne til enten at anvende HP´s egne originale laser- og blækpatroner og HP godkendte OEM patroner. Alene oplysninger som denne gør at jeg i hvert fald ikke skal have nogen HP printer!
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2018 - 14:16 #3
Er det ikke muligt, at føre blækket over i den originale patron?
Det, at kun originale patroner kan bruges, er jo et led i en lusket strategi, hvor
forbrugeren til bydes en billig printer, men derefter tvinges til at købe blæk til grov overpris. Der findes så grove tilfælde, at når 1 patron er tom, kan de andre heller ikke bruges. Og så er der nummeret - fra HP? - hvor der tælles udskrevne sider, hvor man efter x antal sider, ikke kan udskrive flere, uanset, at der er masser af blæk i patronen. Så der er noget at sætte sig ind i, når man køber printer.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. maj 2018 - 15:03 #4
#3 man kan ikke fylde blæk på en original Patron Pga. chippen der melder systemet at patronen er tom! Det kræver at man har et program der kan nulstille chippen.
og hvad tror i en printer ville koste hvis man blot kan fylde fremmed blæk på????
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. maj 2018 - 15:12 #5
Det lader sig da gøre med f.eks. Canon printere !
Deres patroner er der da også chip på. Til dem kan man da godt købe uoriginale patroner der fungerer.

Se linket:

https://www.billigmedien.de/?page=inkfinder

Jeg synes helt ærligt at det en trist form for forretningsmoral HP udviser.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2018 - 15:41 #6
#4 Jeg mener netop, at der er et firma, som har specialiseret sig i nulstilling.
Så det i en udsendelse Fra DR.
Jeg tror det i længden vil være billigere, at købe en dyre printer og billigere blæk. Især
hvis man printer meget.
Avatar billede ebea Ekspert
12. maj 2018 - 15:48 #7
#6  -  Nu er HP, jo ikke bagefter, når det gælder om at beskytte deres Printer forretning. Og det med at nulstille Chippen, det har de også (indtil videre) formået at stoppe. Derfor virker mange af de patroner som sælges af alternative leverandører, heller ikke længere (og det gælder også Laser patroner).
Avatar billede poko1 Ekspert
12. maj 2018 - 15:51 #8
Min Cannon MG5400 kan der ikke fyldes uoriginalt blæk på er afprøvet Til gengæld er originale så billige at det ikke kan betale sig.
https://ibb.co/fRtfTy
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2018 - 15:56 #9
#7 Nå ja, det kan jo ikke undre, at de sikrer deres pengemaskinen.
Avatar billede ebea Ekspert
12. maj 2018 - 16:35 #10
Til det oprindelige stillede spørgsmål, og en evt. billigere løsning, ude på "den lange bane".
Du kan jo lave en abonnemnets ordning, så du altid har den mængde blæk du behøver, til en fast aftalt månedlig pris. Så har du samtidg originale patroner!
https://instantink.hpconnected.com/dk/da/
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. maj 2018 - 19:38 #11
Jeg tror du tænker på firmaet "Printerstation", der var med i, jeg tror det var DR´s forbrugerprogram "Kontant".

https://www.krak.dk/printstation/br%C3%B8nsh%C3%B8j/s%C3%B8g.cs