Avatar billede per2edb Guru
13. maj 2018 - 14:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Slet mappe på OneDrive

Jeg har win10  og OneDrive
Hvis jeg sletter en mappe på OneDrive vil den automatiske opdatering så slette
den samme mappe på min harddisk.?

Hvis ja hvordan sletter jeg så en mappe på OneDrive?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2018 - 17:38 #1
ja
højreklik på onedrive-ikon i systembakken, og vælg de tre prikker i top/højre i den menu. Klik på favebladet Konto, og på den side på knappen 'vælg mapper'
Fjern hak i den mappe, du ikke vil have online længere.
Hvis den ikke så er væk automatisk efter et minut, så kan du slette den online.
Og som altid - husk backup af mappen (evt til usb-stick) inden du sletter. Just in case.
Avatar billede per2edb Guru
13. maj 2018 - 18:12 #2
Tak for hjælpen

Kan du også fortælle hvordan jeg sikre der konstant opdateres fra min harddisk til skyen men under ingen omstændighed den modsatte vej hvad jeg end laver i skyen
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2018 - 18:43 #3
det kan du ikke med onedrive. Se efter et backup-program, der kopierer fra fx c:\dokumenter til c:\onedrive\dokumenter og laver en-vejs kopiering i x antal generationer. Jeg havde et, der kunne - prøver at finde det igen.
Avatar billede per2edb Guru
13. maj 2018 - 18:52 #4
OK Tak
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2018 - 18:53 #5
https://allwaysync.com/
du kan teste det gratis - men hvis du vil bruge det til mere end en håndfuld filer, så skal du have pro 26$ - ca 165kr
I opsætningen kan du vælge mapper på pc, som skal sync til onedrive (det ligger i en mappe på pc), nå de er valgt, og du har valgt antal generationer (fx dokumenter i 3 versioner tilbage) så kører det bare. Programmer kører data fra dine dokumenter til din lokale onedrivemappe, og onedrive kopierer så til nettet.
Avatar billede per2edb Guru
13. maj 2018 - 22:26 #6
tak for hjælpen