Avatar billede Butterfly Ekspert
16. maj 2018 - 08:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indspil makro

Hvordan indspiller jeg en makro er kan åbne en bestemt fil? Jeg har version professional plus 2016. I Word og Excel kan jeg finde en knap der hedder "indspil makro", men den kan jeg ikke finde her. Skyldes manglen, at PowerPoint ikke er opsat korrekt?
Avatar billede supertekst Ekspert
16. maj 2018 - 10:46 #1
Så vidt jeg ved har det aldrig været muligt at indspille makro i PP. Der skal altså skrives noget VBA.
Avatar billede Butterfly Ekspert
16. maj 2018 - 12:17 #2
Nogen der kan hjælpe med hvad der skal stå?
Avatar billede supertekst Ekspert
16. maj 2018 - 13:26 #3
Du bliver nok nødt til  at komme med lidt mere forklaring på hvad det er du præcist ønsker - "der kan åbne en bestemt fil" , som du skriver..
Avatar billede Butterfly Ekspert
16. maj 2018 - 13:32 #4
Jeg har en fil liggende her, ‪Y:\Butterfly\Data\Filer\MinFil.ppt, den vil jeg gerne kunne åbne via en makro i programmet.
Avatar billede jkrons Professor
16. maj 2018 - 23:15 #5
Presentations.Open FileName:="Y:\Butterfly\Data\Filer\MinFil.ppt"