Avatar billede xvid Seniormester
17. maj 2018 - 09:23 Der er 30 kommentarer

Logo til tryk

Hej

Jeg vil gerne høre om der er en her der kan hjælpe mig med at lave de to billeder tryk venlig på tøj, gerne om til et pdf fil.

http://s000.tinyupload.com/download.php?file_id=93371437524081365837&t=9337143752408136583777532

http://s000.tinyupload.com/download.php?file_id=08492545245126355362&t=0849254524512635536272236

mvh
xvid
Avatar billede xvid Seniormester
17. maj 2018 - 09:26 #1
Avatar billede eurositi Ekspert
17. maj 2018 - 09:43 #2
Avatar billede xvid Seniormester
17. maj 2018 - 09:48 #3
hej

det kan godt være at det er et dumt spørsmål, man hvordan kan det være at jeg ikke kan se teksten ? :)
Avatar billede eurositi Ekspert
17. maj 2018 - 09:53 #5
Teksten? Jeg ser ingen tekst i Logo2-filen, jeg hentede via TinyUpload. De to andre JPG-versioner ligger på en tjeneste (ufile.io), der kræver, at jeg deaktiverer min adblocker, så dem har jeg ikke set. Det er muligt, at der er tekst i dem.

Du kan bare selv installere det gratis program IrfanView (en klassiker), åbne JPG'erne og gemme dem som tabsfrie PDF'er.
Avatar billede ebea Ekspert
17. maj 2018 - 09:54 #6
Hvis du skal have noget som kan bruges til tryk, er du nødt til at levere dit Våbenskjold i en Vektor grafik udgave. Som det er nu, er Bitmap kvaliteten af dit Våbenskjold, ikke egnet til tryk.
Ej heller det som er lagt op som PDF fil i #2
Avatar billede xvid Seniormester
17. maj 2018 - 10:14 #7
Hej ebea

hvilket program vil du anbefale mig at lave filer i en vector udgave og/eller lave jpg til en vector?
Avatar billede ebea Ekspert
17. maj 2018 - 10:53 #8
#7  -  Hvis du har dit våbenskjold downloadet ét eller andet sted fra, så prøv at henvis til den kilde (det kan være at det findes som Vector grafik); Er det et byvåben?
Der er mange programmer til at lave Vector grafik med (CorelDraw, Adobe har programmer + flere andre). Men hvis aldrig du har arbejdet med Vector grafik før, så er der noget indlæring, før at du kan lave f.eks. et Våbenskjold ;-)
Avatar billede ebea Ekspert
17. maj 2018 - 11:30 #9
Jeg fandt dit Byvåben (Dąbrowa) og har lavet en Vector baseret fil, du kan bruge hos et trykkeri. Den er gemt som en SVG fil (Scalable Vector Graphic).
https://www.dropbox.com/s/l1gslraqup7bngu/ciechanowski.svg?dl=0
Avatar billede ebea Ekspert
17. maj 2018 - 15:45 #10
#9  -  Vedr. dette Link. Jeg kunne se på Logo'et, at der var en fejl i skjoldet inde i farverne. Så jeg har opdateret filen. Brug Linket herunder, istedet.
https://www.dropbox.com/s/0cm8e1jqcoyo5ad/ciechanowski.svg?dl=0
Avatar billede xvid Seniormester
20. maj 2018 - 18:26 #11
Hej

jeg har lavet et eksempel.

Vil dette kunne bruges til tryk, både stort omkring 29 cm og lille omkring 9 cm?

jeg har det også i pdf

på forhånd tak
Avatar billede xvid Seniormester
20. maj 2018 - 18:26 #12
Avatar billede ebea Ekspert
20. maj 2018 - 18:46 #13
Linket som jeg henviste dig til i #10, indeholder en Vector baseret fil, som kan skaleres til hvilken størrelse du ønsker. Så den kan du blot aflevere til dem der skal trykke, og så bede om den størrelse du ønsker.
Lad være at bruge en Bitmap fil (JPG, eller lign.), og ej heller en PDF fil, som indeholder en Bitmap fil.
Brug som skrevet, vector filen, til trykning. Den kan være 9 cm. eller 10 mtr. i størrelse, uden at kvaliteten ændrer sig!
Avatar billede xvid Seniormester
20. maj 2018 - 18:58 #14
Tak ebea

tak for svaret.
ved du om der findes nogen gratis værktøjer der kan lave en f.eks pdf om til en vector fil ?

grunden til at jeg spørger er at nr 10 logo er mening skal være foran og uden navn bag, desuden har jeg lavet lidt om på det idag :)
Avatar billede ebea Ekspert
20. maj 2018 - 19:44 #15
#14  -  Nej, du kan ikke lave en PDF fil, om til en vector fil. Du kan udtrække noget fra PDF filen, hvis noget i filen, er indeholdt som tidligere Vector grafik (men det er sjældent tilfældet).
Hvad mener du med det du skriver, at "...Logo det skal være foran, og uden navn bag" ?
Prøv at definere helt nøjagtigt hvad du vil have det til at være. Så skal jeg tilrette filen til dig!
Avatar billede milter Ekspert
20. maj 2018 - 20:03 #16
Prøv at kigge på linket herunder. Problemet er nøjagtigt det samme:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1020284
Avatar billede xvid Seniormester
20. maj 2018 - 20:28 #17
det jeg mente var at Robert skal der ikke står på ryggen, dvs bag. på den anden side kan jeg godt undvær det, dvs Robert skal slettes.

våbenskjoldet vil jeg gerne have skal være tydelig.

jeg har en ide om at bruge de 3 farver fra våbenskjoldet, dvs gul blå og rød i linien for neden sammen med de 2 andre farve grøn og lilla i alt 5 farver sammen

link med tlf nr. tænkte jeg skulle være på længden ligesom de fem farver. dvs slutte samme sted som lilla

våbenskjoldet skulle begynde samme sted som den gule farve,

skrift der bruger jeg arial fed
Avatar billede xvid Seniormester
20. maj 2018 - 20:29 #18
milter det er ikke det samme :)
Avatar billede ebea Ekspert
20. maj 2018 - 20:52 #19
#17  -  jeg var ikke opmærksom på, at det "samme emne" har været oppe på Eksperten, tidligere ;-)

#18  - Nej ikke helt det samme. Men hvis jeg kigger på Linket som henvises til i #17, så kan jeg se at det er ca. 1/2 år gammelt, og da spurgte du om de samme ting, som nu, og fik de stort set samme svar. Og ud fra disse, burde du jo så ha' de nødvendige værktøjer, til at løse din aktuelle opgave. Og det jeg har tilsendt dig, kan du arbejde videre med, uden problemer (også fjerne navnet).
Så prøv at arbejd videre med de råd som er givet, og så burde du kunne løse dit problem!
Avatar billede xvid Seniormester
20. maj 2018 - 20:57 #20
ok så siger jeg tak :)
Avatar billede milter Ekspert
20. maj 2018 - 20:57 #21
@ xvid.
Når jeg kigger på billederne i det oprindelige spørgsmål her, så er både tekst og våbenskjold, lige som i det tidligere spørgsmål, jeg linker til, i bitmapformat. I både det spørgsmål, jeg linker til, og billederne her, er pixelantallet alt for lille til at printe på f.eks. en T-shirt  Både tekst og logo skal, efter min mening, laves om til vektorfiler, før det giver mening at gå videre med eventuelle farve- og tekstændringer :-)
Avatar billede xvid Seniormester
20. maj 2018 - 21:04 #22
lige et sidste spørgsmåpl, vil det her kunne bruges ?

http://ciechanowski.dk/test.svg
Avatar billede milter Ekspert
20. maj 2018 - 21:15 #23
Yep. Det kan printes i 2x3 cm eller 2x3 meter i god kvalitet hos en professionel printer :-)
Avatar billede milter Ekspert
20. maj 2018 - 21:21 #24
Og hvis du mangler et gratis program til at redigere i svg-filer, så kig på Inkscape:

https://inkscape.org/da/
Avatar billede ebea Ekspert
20. maj 2018 - 21:21 #25
#22  -  Jeg ved ikke helt, hvad det er som er problemet. Men i #9 uploadede jeg en Vector fil, og beskrev at du kunne bruge den til trykning, og at den iøvrigt kunne skaleres i hvilken størrelse du ønsker, samt lidt forklaringer omkring det at skulle bruge Vector grafik. Og nu spørger du i #22 om nøjagtig det samme!!!
Avatar billede xvid Seniormester
20. maj 2018 - 21:26 #26
Tak milter ps jeg lover at jeg ikke spørger om det her mere :)

ebea som jeg ser det så mister den farver og derfor ikke så skarp som jeg ville ønske :)
Avatar billede ebea Ekspert
20. maj 2018 - 22:11 #27
#25  -  Vector logoet er jo som det originale (farverne), og de ændrer sig ikke, med mindre at du flytter dem over i et andet format.
Men som skrevet i tidligere indlæg, så er det en Vector fil, og der kan du ændre som du har lyst, både farver og andet!
Avatar billede milter Ekspert
20. maj 2018 - 22:14 #28
#26.
Velbekom, og selvfølgelig kan du spørge igen, men hvis problemet ligger i bitmap- vs. vektorgrafik, så bliver der nok henvist til disse to indlæg igen :-)
Avatar billede xvid Seniormester
31. maj 2018 - 18:56 #29
Hej igen

Jeg har fået lavet et tryk på tøj og fik lavet dette eksempel

https://ufile.io/2y4at

Er dette virkeligt det bedste, når jeg kigger på logoet på tøjet, så ser det ud som om det var ved at løbe tør for blæk?

Er der evt andre måder man kunne trykke det på evt andre steder?
Avatar billede ebea Ekspert
31. maj 2018 - 19:20 #30
#29  -  Jeg er nødt til at spørge dig! Hvad er det egentlig du ønsker med dit trryk, og med dit Logo?
Jeg har selv, leveret dig dit Logo i Vektor grafik, i en fil, klar til trykning. Og den har du af flere omgange her i "tråden" kommenteret, og ment at den måske ikke var god nok, (uskarpe farver, etc.). Men det var en Vektor baseret fil, klar til trykning, og bestemt egnet til trykning.
Det var det som dit oprindelige spørgsmål, gik på, og det spørgsmål har du som sådan ikke afsluttet.

Er det så fordi du stadig mener, at Logoet ikke kunne bruges, eller mener du nu, at tryk kvaliteten ikke er god nok.
Hvordan vil du have, at "vi" skal kunne vurdere et tøjtryk, ud fra et foto du bringer, og som du mener ikke er godt nok. Hvem skal evaluere kvaliteten? Dem som ser tøjet, eller dem som ser det foto du har lavet Link til?

Prøv at afslutte dit oprindelige spørgsmål, og så opret et nyt.