Avatar billede ZeBa Ekspert
18. maj 2018 - 04:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Indsættelse af billeder i Google Map

Hvordan bærer man sig ad med at indsætte et billede på en bestemt lokation?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. maj 2018 - 07:26 #1
Avatar billede ZeBa Ekspert
18. maj 2018 - 18:48 #2
Den har jeg set, men den er ikke til megen hjælp.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. maj 2018 - 10:58 #3
Så må du beskrive nærmere, hvor du går i stå. Jeg havde ikke problemer med at følge guiden, når nu først man læser det hele.

En af fælderne er, at du ikke bare kan sætte billeder ind hvor som helst - man kan kun sætte ind på "steder", altså forhåndsoprettede positioner. Højreklik på en af dem, og vælg at indsætte billede...
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. maj 2018 - 13:45 #4
Hvad mener du med forhåndsoprettede positioner
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. maj 2018 - 10:37 #5
Ja det var jo så en måde at forklare begrebet "steder" på.

Se på https://www.google.dk/maps/@55.6758233,12.5681065,17z - alle de "dråber" der markere noget specielt - seværdigheder, apoteker, hoteller, restaurenter o.s.v. - er steder, altså noget som nogen har været inde og oprette, for at forklare at her ligger noget specielt. Og det er kun i tilknytning til disse steder du kan indsætte billeder.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. maj 2018 - 10:40 #6
...Som sædvanlig har Eksperten så ikke styr på et link, når der er specielle tegn i det - så du må kopiere hele ovenstående link ind i en browser, eller benytte denne forkortede udgave: https://goo.gl/maps/hS2XCbnqeMu
Avatar billede ZeBa Ekspert
20. maj 2018 - 12:07 #7
1.000 tak for at jeg omsider fik løst gåden. Men før i tiden kunne man da tilføje billeder alle steder, mener jeg.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. maj 2018 - 14:09 #8
Det tror jeg ikke man har kunnet, men er da ikke 100% sikker...

Fra første link:

Bemærk! Du kan føje billeder til interessante steder, f.eks. virksomheder eller parker, men ikke til adresser eller koordinater.
Avatar billede ZeBa Ekspert
20. maj 2018 - 14:53 #9
Nej, du har ret, ser jeg nu. Hvor pokker er det så, jeg har tilføjet billeder til et kort