Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2018 - 11:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

1 højtaler DUT i minuttet.

Jeg afspiller lyd fra computeren til en forstærker.
Men der er begyndt af komme 1 DUT i minuttet ca. (ikke bib) Computeren kører fint, og jeg har ingen ide om, hvorfor den lyd kommer. Problemet er, at lyden er ret irriterende. Kan det være lydkorts fejl?
Avatar billede di-ana Mester
20. maj 2018 - 11:38 #1
jeg har som dig to stk. højtalere ved siden af min pc, en højtaler-box
o.s.v.
har du kørt fejlfindings-proceduren for lyden. denne procedure kan
findes under fejlfinding i kontrolpanelet.
denne fejlfindings-procedure har indtil dato løst mine lyd-problemer.
lyden hos mig er helt fantastisk både hvad angår dvd-afspilning, tilm, musik
osv.
så altså - hos MIG har fejlfindings-proceduren hjulpet hver eneste gang.
lyden er et indviklet foretagende.
anne-lise
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2018 - 12:09 #2
Tak for dit forslag. Jeg har lige prøvet det, desværre uden held. Jeg skal måske lige nævne, at lyden også kommer selv om der ikke afspilles noget.
Jeg har også prøvet med et USB lydkort, men det er det samme.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2018 - 12:14 #3
Gå ind og fjern Windows lydene og vælg hvilke lyde der må være på din profil
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2018 - 12:25 #4
prøv først bare at deaktivere dem. Er der så ikke noget dut kan du måske  herefter udelukke hvor det kommer fra.
Siger den stadig dut så ville jeg kigge på programmer/tjenester der starter med Windows
Avatar billede poko1 Ekspert
20. maj 2018 - 12:26 #5
Har du prøvet fejlfindingsværktøj ?
https://ibb.co/ggfJwT
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2018 - 12:59 #6
#5 Ja det er vist det samme forslag som i #1.

#4 Jeg bruger ikke windows lyde. Men dit forslag viste alligevel vejen.
Hvad kunne afgive en lyd? Mit mail program. Og ganske rigtigt  Hver gang det søgte efter post afgav det den DUT lyd. Jeg slog det fra, og problemet er løst.
Så tak skal du have!  Og også tak for de andre forslag. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2018 - 13:14 #7
Velbekomme :-)