Avatar billede buls Seniormester
22. maj 2018 - 20:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

chromecast

Hej.  Håber I kan hjælpe med dette.  Jeg har et mobilabonnement inden hos oister med 1000 gb data. Jeg har tænkt på at købe en Bærbar 4G Router og en Google Chromecast,så jeg kan bruge mit tv v.i.a denne.
Mine spørgsmål er : Kan jeg bruge mit mobilsimkort til en Bærbar 4G Router ??  -  Google Chromecast køre på wi-fi og kan jeg bruge mit mobilsimkort til dette  ?? .

Hilsen Buls
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. maj 2018 - 20:20 #1
Ja, det burde kunne lade sig gøre. Hvis du har to sim-kort.

Din mobile router skal lave et WiFi netværk, som BÅDE din chromecast og telefon skal på, for at du kan caste fra telefon til chromecast. Men det burde jo heller ikke være et problem...
Avatar billede buls Seniormester
22. maj 2018 - 20:49 #2
Skal lige forstå det rigtigt : Jeg har 2 mobil simkort nu-det ene bruger jeg i min faste telefon og det andet ( det med 1000 gb data ) bruger jeg i en anden telefon som internet ( hotspot ).  Det simkort med 1000 gb data,det skal sidde i routerne og skal bruges som wifi og det andet skal blive i den faste telefon ?? Er det simkortet i routeren der bliver trukket mest data fra eller  ??  Jeg har yousee apps og det er den jeg skal bruge for at se tv og den er på den faste telefon,er det ok  ??
buls
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. maj 2018 - 21:53 #3
med "faste telefon" antager jeg du mener din daglige mobiltelefon? - og ikke en "fastnet telefon" med simkort? - bare for at være sikker.... :-)

Sim-datakort i router. Router laver WiFi. Telefon og Chromecast forbinder til WiFi, og kører derfor al data den vej. Snupti - al streaming sættes i gang af din mobiltelefon, men data kører over router og chromecast... - din mobiltelefon bruges udelukkende som fjernbetjening.
Avatar billede buls Seniormester
22. maj 2018 - 22:25 #4
Hej,  Mange tak for den store hjælp - det var fedt.

Buls
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. maj 2018 - 22:38 #5
God fornøjelse med projektet...