Avatar billede hans01 Forsker
23. maj 2018 - 06:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bedste mobil løsning fra udland til Danmark

Jeg overvejer at opholde mig i Italien her til efteråret, og jeg ville høre om der er nogen der kan anbefale en mobilløsning, som jeg kan ringe fra Italien til Danmark, med dansk SIM.. Jeg skal ikke bruge data mulighed..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. maj 2018 - 07:06 #1
3 har "Roam like home" i en ret stor del af verden efterhånden... - men "Efteråret"... - hvor langt tid er det? - så vidt jeg husker, skal SIM kortet registreres på dansk netværk hver 3. måned...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. maj 2018 - 07:13 #2
Ting ændrer sig også hele tiden... - det ser ud til der er en anden regel i spil, da du er i EU:

EU kommissionen har defineret en 50% regel.
Det betyder, at hvis du i en 4 måneders periode befinder dig mere end 50% af tiden i EU og har et forbrug i EU på mere end 50% af dit samlede forbrug, forbeholder vi os retten til at opkræve et EU-tillæg. Se taksterne i vores vilkår her. https://support.3.dk/hc/da/articles/204453217-Vilk%C3%A5r-og-salgsbetingelser-

D.v.s. at du nok kommer til at falde under reglen, hvor de vil opkræve EU-tillæg.

Jeg kan ikke lige finde prisen, men jeg vil anbefale dig at skrive til dem og spørge.

Jeg mener i øvrigt også at Telia er begyndt på en lignende ordning i det meste af EU, så i virkeligheden skal du undersøge, om dit eksisterende mobilselskab ikke kunne tænkes at klare den.

Forudsætningen der gælder ved alle selskaber er, at du har et fast abonnement, og ikke blot taletid eller minut-abonnement.
Avatar billede frem-ad Professor
23. maj 2018 - 07:34 #3
Det er ikke det du søger, men ha den som en tanke.
Hvis det primær når du skal ringe er ved wifi signal, så er der jo sådan en mulighed som Viber, det er den jeg bruger når jeg er afsted og det er de lange samtaler
Avatar billede 450025 Ekspert
23. maj 2018 - 09:47 #4
Ikke sikkert dette heller virker, sett inn lokalt simkort i telefonen det bruker vi her en liten code foran nr hjemme og ringer hjemlandet nesten gratis fra ståsted her. En tanke.
Arne
Avatar billede kurtba Ekspert
23. maj 2018 - 23:31 #5
Hos Telenor kan man få nogle abbonnementer med Roam Away. Der kan du ringe fra bl.a. Italien og til dk til normal pris.
https://www.telenor.dk/kundeservice/abonnementer-og-services/mobil/udland/udlandspriser-i-udlandet/
Avatar billede hans01 Forsker
24. maj 2018 - 04:27 #6
Hej alle, tusind tak for jeres svar, @Kurtba, når jeg kigger på deres side, så koster det kr. 8 /minut for at ringe fra europa til dk, det er noget af en pris, kan dette ikke gøres billigere?
Avatar billede 450025 Ekspert
24. maj 2018 - 04:56 #7
Beklager kan ikke hjelpe deg fordi jeg bor uten for EU, og det jeg skrev ringe med Norsk telefon koster 20 kr min, derfor bruker vi det jeg skrev, ved og sette inn simkort her da ringer vi til lokal takst innenlands, kan ringe Norge for samme pris også til Danmark, 1 time ikke noe problem det. max pris 1 Bayer i pris.

Om en turist kan det vet jeg han får ikke kjøp telefon med Simkort men som fastboende ja, og hvordan løses det, jeg kjøper telefonen sett inn Simkort i mitt navn jeg bor her, så betaler han meg, får telefonen og kan ringe alt han orker, dette er forklaringen.
Arne
Avatar billede kurtba Ekspert
25. maj 2018 - 00:27 #8
hans01 - du læser prislisten forkert. Hvis du læser foroven, så koster det samme pris som i dk at ringe i de 37 lande, som er omfattet af roamaway aftalen. Det er norden og EU landene + nogle andre. Der er også et link, hvor du kan se præcis hvilke lande det så er.
Prisen på 8 kr er hvis der ringes fra "øvrige Europa". Det er de lande i Europa, som ikke står anført på Roamaway listen.
Avatar billede hans01 Forsker
27. maj 2018 - 06:56 #9
@kutba, ok jeg læser lige prislisten igen, tak for alle svarene og god søndag til alle