Avatar billede nixon Novice
24. maj 2018 - 23:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kopier data til variabel ark navn

Jeg har et datofelt "A1" i ark1 som definere navnet på en ny fane hver dag, ligeledes har jeg et ark der heder ark2 indeholdende data.

Min udfordring er at jeg ikke kan se hvordan jeg med en makro smider data over i en variabel fane.

Ganske kort har jeg gjort følgende, som muligvis kan benyttes til en løsning

  Dim wksTemp As Worksheet
  Dim sTempName As String

    sTempName = Range("A1").Value
    If Not SheetExists(sTempName) Then
        Set wksTemp = Worksheets.Add(After:=Worksheets(Worksheets.Count))
        wksTemp.Name = sTempName
    End If

    Set wksTemp = Nothing

    Sheets("ark2").Activate

Så troede jeg man blot kunne benytte sTempName til følgende ..

    Range("A1:F351").Select
    Selection.Copy
    Sheets.sTempName.Select
    ActiveSheet.Paste
    Range("I10").Select
25. maj 2018 - 06:19 #1
Jeg ville skrive

Range("A1:F351").Copy Destination:=Worksheets(sTempName).Range("A1")

Jeg gør altid mit bedste for at undgå .Select - dels er det dårlig stil at flytte på brugerens markør og dels koster det performance.
07. juni 2018 - 11:36 #2
Kunne du bruge det?
Avatar billede nixon Novice
24. oktober 2018 - 23:08 #3
Undskyld det sene svar.

Det virkede fantastisk

Tak for hjælpen