Avatar billede hherskind Mester
28. maj 2018 - 04:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere driver til DisplayCAL i Windows 10

DisplayCAL kan fungere som alternativ software til Datacolor Spyder3Pro skærmkalibrering, idet det seneste program, ver. 4.0.2, ikke vil køre under Windows 10 hos mig. (Den aktuelle Spyder er nr. 5.)

DisplayCAL kræver, at der installeres en særlig ArgyllCMS-driver. Opskriften på installationen lyder, at man skal lokalisere sin Spyder3-hardware (som Windows automatisk finder driver til) og så skifte over til ArgyllCMS-driveren. Når jeg gør dette, meddeler Windows mig, at der allerede er installeret den bedste driver til enheden, og så stopper processen.

Så hvordan får jeg udskiftet standarddriveren med den særlige ArgyllCMS-driver?
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2018 - 04:59 #1
egenskaber på enhed i hardware, og opdater driver, vælg filer
Avatar billede hherskind Mester
28. maj 2018 - 06:51 #2
Det er netop sådan, jeg gør. Men hvor Windows altså nægter at "æde" den ny fil, jeg peger på med den forklaring, at der allerede er den bedste driver til enheden.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. maj 2018 - 07:57 #3
Men så vælger du sikkert her, at windows skal søge automatisk. Den du´r ikke, for så vælger Windows selv den nyeste med højeste versionsnummer.

Du skal selv vælge dine driverfiler. Fortæl så i dialogboksen, hvor de "ny" drivere er placeret. Du får en advarsel om at det ikke er de optimale drivere, som du selvfølgelig ignorerer...
Avatar billede hherskind Mester
28. maj 2018 - 08:11 #4
Nej, jeg peger selv præcis på den mappe, hvori den driver ligger, som skal bruges. Men Windows afviser at benytte den med begrundelsen, at der allerede er den bedste deiver på maskinen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. maj 2018 - 08:25 #5
Okay - for at specificere.

Efter du har valgt selv at vise filerne, så skal du ikke bare angive lokationen - du skal selv gøre hele arbejdet ved at vælge "Lad mig vælge fra de drivere der er på min PC" (oversat fra engelsk, så tag det ikke ordret :-).
Her får du muligheden for at fortælle, at du selv har en disk (den knap der er under de kompatible drivere) - og HER skal du vælge din driver INF fil...
Avatar billede hherskind Mester
28. maj 2018 - 15:15 #6
Okay, jeg kiggede efter og prøvede på en ny måde.

1) "Opdater drivere - Datacolor Spyder.
Gennemse computeren efter driversoftware.
Find og installer driversoftwaren manuelt."

2) Her er to muligheder:
2a) "Gennemse computeren efter drivere." (Dvs. at man vælger den mappe, hvori driverfilen er placeret.)
2b) "Lad mig vælge på en liste over tilgængelige drivere på computeren."

Via denne sidste 2b-vej lykkedes det at pege direkte på .inf-filen, og få Windows til at æde den!

Tak for hjælpen!