Avatar billede plok Forsker
30. maj 2018 - 10:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gør rund billede til en transparent PNG, hvor (firkantet) baggrunden er gennemsigtig?

Hej.

Jeg har et billede (firkantet) hvorpå der er et rundt klistermærke, som jeg gerne vil have lavet til en PNG-fil.

Det skulle gerne være sådan at jeg kan fjerne det omkringliggende, så det kun er det "runde billede" der bliver tilbage.

Meningen er at jeg skal sætte det ind på en anden baggrund, men når jeg gør det nu, så kommer resten af det hvide (firkantet) med.

Kan det lade sig gøre i et freeware program at ordne min udfordring?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2018 - 10:24 #1
åbn i Paint (den gamle) i windows, og gem som png - så kommer et ekstra vindue, hvor du vælger transperans og farve
Avatar billede plok Forsker
30. maj 2018 - 22:01 #2
Mange tak for hjælpen :D

God aften