Avatar billede mort1 Ekspert
03. juni 2018 - 12:13 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Scanne / kopiere med Canon TS 8050

Min i øvrigt glimrende printer/scanner er alt for omstændelig når man skal lave en hurtig scanning eller kopi, fordi det, som jeg har forstået det, altid skal ske via Canons eget program, "My images garden" - Sikkert glimrende hvis man også skal billedbehandle, men når man blot skal kopiere ……….  alt for bøvlet.
Nogen der kender en mulighed, som kan gøre det nemt at lave en kopi, eller en standard scanning ?
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juni 2018 - 12:42 #1
Jeg har lavet en genvej på Skrivebordet
https://ibb.co/nDJ6xd
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juni 2018 - 12:56 #2
Du kan også hente den fra dine Programmer dirrekte
https://ibb.co/mq7PHd
Avatar billede hjolsen Ekspert
03. juni 2018 - 13:14 #3
Hvis du bruger windows 10 findes der en lille gratis app fra Microsoft med den simple titel  :Scan
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juni 2018 - 13:40 #4
#3 Hvad skal han dog med den når den indbyggede Scan utility kan stilles til rigtigt store opløsninger?
Avatar billede hjolsen Ekspert
03. juni 2018 - 13:49 #5
#4 : Scan-appen kan hvis du ønsker det indstilles  til alle scannerens opløsninger hvis det ønskes.
Derudover efter lyser spørger en let tilgængelig metode , og da appen fungerer med de fleste printere så behøver du ikke sætte dig ind i  en evt ny printeres egen brugerflade !
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juni 2018 - 13:52 #6
Så ligetil er ScanGear
https://ibb.co/jH8TSd
Avatar billede mort1 Ekspert
03. juni 2018 - 14:52 #7
Tak for jeres forslag og ideer -
Poko1 - Jeg har allerede lavet en genvej, det letter, men jeg synes stadig, at det er lidt bøvlet til visse ting -
Hjolsen - Jeg har installeret Scan, som jeg tidligere har brugt (Var vist standard i Windows 7, og fulgte med over i Win 10, men forsvandt ved en geninstallation af Win) Desværre kan jeg, uvist af hvilken grund, ikke få funktionen VIS til at fungere, og så er det jo ingen lettelse.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juni 2018 - 15:27 #8
Hvis du bruger ScanGear Kan du trykke på Eksempel.
Avatar billede Uvanga Ekspert
03. juni 2018 - 15:41 #9
Du behøver ikke anvende My image Garden. Min har ikke virket i månedsvis. Hvis du har printer installeret, dannes der et ikon nederst i højre hjørne af skærm (I mit tilfælde) Dette ikon har en rullemenu, vælg den lodrette pil, og der dukker et scanne symbol op. Hvis du vælger scanning herfra kører det fint.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juni 2018 - 16:20 #10
Jeg har også Deaktiveret Image Garden
Avatar billede finb Ekspert
04. juni 2018 - 09:28 #11
Er din scanner typen,
der virker
uden at tænde pc ?
Avatar billede mort1 Ekspert
04. juni 2018 - 17:12 #12
#11 - Hvis jeg skal kopiere, så virker den uden pc - Faktisk har den også en (af mig uudforsket) mulighed for at scanne til et eller andet sted i skyen. Så svaret er ja.