Avatar billede plok Forsker
04. juni 2018 - 11:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

HP Photosmart 7520 - en eller flere patroner mangler eller er beskadiget? (Kun sort)

Hej.

Jeg har lige købt nogle kompatibel patroner til min HP Photosmart 7520 printer.

Efter at jeg har skiftet dem meddeler den "en eller flere patroner mangler eller er beskadiget? (Kun sort)"

Jeg har prøvet at sætte de originale patroner tilbage igen, men den melder stadig den samme fejl?

Jeg har også prøvet følgende?
• Rense chipene skånsomt
• Nulstille printeren ved at tage patroner ud, og tage netledningen ud
• Deaktiver printerbeskyttelses software i indstillinger på min PC
• Tage patroner og printerhovedet ud og ind igen.
• Slukke printeren og tænde igen
• Slå chip genkendelse fra på printer display - og self. prøvet at slå den til igen.
• Har prøvet med 3 helt nye forskællige patroner (Sort kompatible)
• Fulgt diverse guides på HP´s hjemmeside

Køre Win10 64-bit

Håber der er nogen som kan hjælpe mig.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. juni 2018 - 14:57 #1
Jeg har en - ikke bekræftet - mistanke om at HP med vilje prøver at gøre det så surt for brugerne, hvis disse "formaster" sig til at købe uoriginale blækpatroner som muligt.
Jeg har selv et par Canon printere. Disse accepterer fuldt ud uoriginale blækpatroner, men det er ikke altid at farverne bliver som ønsket, i det færdige resultat. Det er ofte den røde (Magenta) der drille, idet den nærmest bliver brun.
Det er med andre ord ikke den bedste kvalitet, men det svinger meget fra blæk- producent til blækproducent.
Avatar billede mort1 Ekspert
04. juni 2018 - 16:54 #2
Har for efterhånden flere år siden, måtte kassere 2 HP printere, som "gik i coma" under brug af uoriginale farvepatroner, måske tilfældigt, meeeenn - Jeg havde i hvert fald dengang tanken ………
De 2 printere blev udskiftet til Canon, som af mange årsager nu er mit foretrukne blæk-printermærke, men i sandhedens interesse skal siges, at jeg ikke har brugt uoriginale blækpatroner til isse printere.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. juni 2018 - 17:13 #3
Jeg har som sagt købt uoriginale blækpatroner, men gør det ikke længere. Dog har jeg nogle liggende fordi jeg har købt en brugt Canon printer hvor disse fulgte med.
Jeg har brugt nogle af dem, men som beskrevet er det især den røde der ikke rigtig fungerer.
Jeg er derfor gået over til at købe (originale) blækpatroner i Tyskland. Der er aldrig problemer med disse patroner. Det nytter jo ikke noget at man køber patroner der skulle være billige, for så at opdage at skidtet ikke virker, så skal man alligevel købe de originale.
Avatar billede mort1 Ekspert
04. juni 2018 - 17:54 #4
Originale Canon blækpatroner fra Tyskland ! - Det har jeg aldrig tænkt på, men det kan da godt være. Jeg bruger som regel en halv dags tid på nettet for at finde de billigste i Danmark, men reviret bliver udvidet til Tyskland næste gang jeg mangler - Bestiller du på nettet, eller henter du selv ?
Avatar billede milter Ekspert
04. juni 2018 - 18:42 #5
#4

Jeg har gennem de sidste 11 år (mindst) købt originale Canon-patroner hos www.billigmedien.de til rigtigt gode priser. Du bliver ledt ind på en dansk side, hvis det tyske ikke er din stærke side :-)
Avatar billede plok Forsker
04. juni 2018 - 19:35 #6
Så må konklusionen jo blive en anden printer? :,(

Kan denne tage kompatible patroner uden problem?
Epson WORKFORCE WF-2750DWF
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. juni 2018 - 20:53 #7
#7
Det er lige netop også der jeg køber mine blækpatroner :-)
Samt mange andre computerrelaterede ting.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. juni 2018 - 20:58 #8
Jeg glemte at nævne at det absolut bedst betaler sig at købe en printer med separate blæktanke/blækpatroner, for hvis én af farverne løber tør, ja så er det en helt ny patron, og denne koster en mindre formue. Det er nær ved at man lige så godt kan købe en ny printer. Derfor køb hellere en lidt dyrere printer, for det tjener sig ind i sidste ende vedr. blækindkøb.
Avatar billede plok Forsker
04. juni 2018 - 21:16 #9
Kan en Epson WORKFORCE WF-2750DWF tage kompatible patroner uden problem?
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. juni 2018 - 21:38 #10
Ved det ærlig talt ikke.
Har altid selv haft Canon, med en enkelt undtagelse nemlig en HP. Sidstnævnte var ingen succes,
Avatar billede plok Forsker
19. juni 2018 - 21:30 #11
Jeg fandt ud af hvordan jeg fik min printer til at printe igen!

1. Deaktiver HP patron beskyttelse i HP indstillinger på din PC
2. Tag printerhovedet ud, og rens printpladerne/label med sprit (skal være skånsomt)
3. Tag alle patronerne ud og tænd printeren
4. Når den siger af der mangler patroner/blæk så åbn dækslet til protronerne
5. Sæt alle patroner i, fra venstre mod højre
6. Luk dækslet og sluk printeren
7. Tænd printeren

Nu siger den at der er registreret uoriginal patroner. Bare tryk på fortsæt, og så går printeren igang med at forberede patronerne. Det tager ca. 5-6 minutter.

Efter dette er din printer klar, og virker uden problemer :D
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. juni 2018 - 21:50 #12
Godt gået :-)

Det er godt med et par små cowboytricks, og det er også godt du nævner det her på eksperten så også andre kan få glæde af det.
Avatar billede plok Forsker
19. juni 2018 - 21:53 #13
#12 Mange tak.

Ja indimellem må man tænke ud af boxen, hehe

God aften.