Avatar billede Dina H-H Praktikant
06. juni 2018 - 13:16 Der er 9 kommentarer

Nogen der kender: job@zjjzzx.com

Har lige modtaget nedenstående mail og vil gerne advare andre, jeg har ingen ide om, hvor jeg skulle have de penge stående og tænker den kan nemt få nogen  til at klikke.
Dog har de glemt at en konto i flertal hedder konti :-)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej!
Vi arbejder på at rydde op i de kontoer, der ikke har været aktive i de sidste 3 måneder, da vi opdagede din konto blandt de inaktive konti.

Grunden til, at vi sender dig denne e-mail, er, at det beløb, du har på din konto, er steget kraftigt i de seneste måneder.

Din konto: ([email fjernet])

Februar    46.268,-
Marts    53.001,-
April    54.971,-
Maj      59.971,-

Hvis du ønsker at beholde din konto, beder vi dig om at aktivere din konto ved hjælp af denne e-mail.

*Det tager dig et par minutter, du bestemmer selv hvad du vil gøre med dine penge på kontoen. Det er op til dig, men du får muligheden, for at aktivere din konto.
Aktivér din konto her    Nej, slet min konto
Avatar billede poko1 Ekspert
06. juni 2018 - 13:42 #1
Jeg syntes det er helt fint at du ikke har reageret på denne der bliver  dagligt advaret både i aviser og i forskellige medier om ikke at åbne dem. Samtidig vil jeg også lige advare dig med at smide sådan om dig med din mail adresse.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2018 - 14:33 #2
hvis dit mail-program kan, så højreklik på mail, og marker den som spam - og derefter bare slet den. Markeringen gør, at det meldes tilbage til din udbyder, som så kan stoppe mail derfra.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juni 2018 - 14:45 #3
Jeg synes også ligesom #1 og #2 at det virker mistænkeligt.
Jeg giver yderligere #1 ret i det med mail-adressen. Den skal ikke bare ud til hvem som helst, dertil er der alt for mange der kan og desværre også vil misbruge sin viden.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2018 - 14:52 #4
Jeg tror ikke, spørger aktiv har givet sin mail-adresse ud. Den er nok høstet via fx facebook, og solgt i puljer.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. juni 2018 - 15:03 #5
#4 Derfor bør spørger jo alligevel ikke smide om sig med sin mail Adr..
Avatar billede MADOlsen Forsker
06. juni 2018 - 15:06 #6
#4 Hun skriver sin mail-adresse i spørgsmålet, så hvis hun ikke aktivt havde smidt om sig med den før, så har hun i hvert fald nu.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juni 2018 - 15:50 #7
Dina H-H
Det du skriver "Dog har de glemt at en konto i flertal hedder konti :-)" giver jeg dig helt ret i.
Det virker ikke så seriøst, at et firma ikke ved dette.
Det minder også lidt om mange skriver "en virus" da det rettelig hedder "et virus" og i flertal hedder "vira" og ikke "virusser".
I hvert fald er rådet: klik IKKE på noget, men SLET mailen.
Avatar billede Dina H-H Praktikant
06. juni 2018 - 21:41 #8
Tak for jeres svar.
Jeg synes ikke, jeg normalt "smider" om mig med min mail og den er nok hentet et sted, som der også skrives om.
Jeg forventer, at dette forum bestemt ikke misbruger mail adresser !!
Jeg har markeret som spam og slettet den.
Mit oprindelige spørgsmål var om nogen kendte til adressen øverst i spørgsmålet.
Og derefter ville jeg faktisk bare advare andre, da den for mig var ny.
Go´ aften derude :-)
Avatar billede MADOlsen Forsker
07. juni 2018 - 08:57 #9
#8 Chancen for at brugerne herinde misbruger din mail, er forhåbentlig ikke stor :-) Men alverdens spambagmænd og deres bots, kan altså også læse med på, hvad der bliver skrevet herinde ;-)