Avatar billede bas Forsker
08. juni 2018 - 16:34 Der er 6 kommentarer

Outlook 2010 - Hvilken mappe ligger en mail i?

Hej,

Så vidt jeg kan se af https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/884679 skulle man i Outlook kunne se hvilken mappe en bestemt mail ligger i.

Der står:
Tror det her er løsningen:
Højreklik på "titellinjen" / "overskrifterne" -> Vælg "Feltvælger" -> Vælg "Alle postfelter" -> Træk "Mappe" ind på din titellinie, og mappen vises nu. (selvfølgelig i søge vinduet)

Jeg kan bare ikke se, hvor og hvordan jeg finder Feltvælger.

Kan jeg få en vej ledning helt fra toppen?
Det er i Outlook 2010.

På forhånd tak.
Avatar billede mort1 Ekspert
08. juni 2018 - 16:55 #1
Jeg er iikke helt sikker på, hvad det er du vil - men feltvælger finder du ved at højreklikke på linjen i toppen, hvor felterne  Fra / Til, Emne, Modtaget, Størrelse m.fl. er "standard".
Når du har højreklikket på linjen kommer der en boks, hvor FELTVÆLGER, i hvert fald hos mig, er nummer 3 på listen. Når du trykker på FELTVÆLGER kommer der et sted på skærmer en boks, hvor du kan vælge det/de felter du ønsker og trække den/dem op i øverste linje.
Avatar billede mort1 Ekspert
08. juni 2018 - 17:11 #2
Som nævnt er jeg lidt usikker på, hvad det er du mener. Spørgsmålet: "Hvilken mapper ligger en mail i", kunne tyde på, at du ønsker at finde ud af, hvor dine mails er gemt på computeren, det er en noget anden problematik, og bestemt ikke bare lige.
Mit ovenstående svar er givet ud fra dit ønske om at finde feltet "Feltvælger" og på grundlag af øvrige stikord som bl.a.Titellinje.
Hvis det er noget helt andet du er ude efter, så spørg igen, og uddyb gerne mere præcist hvad det er du vil - jo mere info jo bedre.
Der er helt sikkert adskillige herinde der kan, og vil. hjælpe dig videre.
Avatar billede bas Forsker
11. juni 2018 - 13:33 #3
Hej mort1

Tak for dine kommentarer.
Jeg tror, at noget af det der forvirrer mig er, at det i Outlook 2010 ikke hedder feltvælger men Kolonner.
Under Vis indstillinger > Kolonner > Alle postfelter kan jeg godt finde punktet Mapper og tilføje det i højre side.
Jeg kan dog bare ikke se, hvor og hvordan jeg får vist kolonnen Mappe i titellinjen øverst.
Avatar billede mort1 Ekspert
11. juni 2018 - 23:08 #4
Jeg er stadig noget usikker på, hvad det er du "søger", prøv at se på dette https://www.altomdata.dk/10_tips_til_microsoft_office_outlook_2007 måske er der noget der kan bruges -  eller læg evt. et skærmdump herind - f.eks. ved hjælp af ImgBB https://da.imgbb.com/
Avatar billede bas Forsker
12. juni 2018 - 09:30 #5
Jeg vil gerne kunne lave en søgning, hvor jeg kan se, hvilke mails der ligger i hvilke mapper.