Avatar billede Btimmer Seniormester
09. juni 2018 - 16:02 Der er 8 kommentarer

Intern hukommelse

Jeg har lige fået en ny smartphone med 16 GB intern lager.
Jeg fik at vide min gamle ikke fungerede mere grundet kun 8 GB internt lager.
Nu har jeg fået den nye til at fungere, men allerede fra start meddeler den jeg har brugt 8 GB på det interne lager. Skyldes det jeg "har overført" fra den gamle telefon, eller?
Avatar billede INK Ekspert
09. juni 2018 - 16:30 #1
Hvilken smartphone? Android, iOS eller ?
Avatar billede mort1 Ekspert
09. juni 2018 - 16:31 #2
Styresystemet (Android eller ios) fylder et eller andet antal GB, hertil skal du lægge de Apps der er standard eller som du har installeret, plus det du måtte have overført ekstra fra den gamle telefon.
Har din telefon ikke et program til ENHEDSVEDLIOGEHOLDELSE - hvor du kan du fjerne overflødige data, og sandsynligvis også se hvad der ellers ligger på telefonen, og hvad de enkelte ting fylder.På min egen Samsung fylder applikationer ca. 2 GB, men jeg ved faktisk ikke om det er meget eller lidt.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
09. juni 2018 - 16:43 #3
Hvis det er android og hvis ikke du har et microSD kort i, så put et i og flyt alle de aps der kan flyttes, over på microSD kortet via applikationsmanageren. Så frigives en hel del hukommelse. 16gb er temmelig meget ram, så du må have mange aps...?
Avatar billede Btimmer Seniormester
09. juni 2018 - 16:59 #4
Tak til jer alle. Jeg er gået fra Android til Android. På den nye som jeg lige har taget i brug har jeg endnu ikke lagt alle APPs ind som jeg havde på den gamle. Mit spørgsmål var derfor nok lidt banalt for logisk tænkt troede jeg jo ikke at der allerede kunne være 8 GB fyldt op. Jeg satte SD kort i fra start og jeg har slettet alt overflødigt.
Avatar billede mort1 Ekspert
09. juni 2018 - 17:18 #5
#3 Jeg tror ikke vi taler om 16 GB RAM, men som Btimmer skriver intern hukommelse - Hvis telefonen havde haft 16 GB RAM ville den utvivlsomt have haft en kæmpestor intern hukommelse, og Btimmer ville ikke have haft problemet.
Jeg tilslutter mig #3 0g #4 Sæt et passende stort SD kort i tingesten, så du kommer minimum på 32 gerne 64 GB, og flyt mest muligt over på kortet, så tror jeg bestemt ikke du får problemer igen
PS: Hvis du som du skriver har sat et SD kort i fra starten, har du så aktiveret det, og "fortalt" hvad du vil gemme på kortet?
Avatar billede Btimmer Seniormester
09. juni 2018 - 17:40 #6
Tak igen. På min telefon står nu: Ialt 16,00 GB ledig 8,23 GB
Firmware fylder 5,37 GB
APPs fylder 1,71 GB

SD kortet er aktiveret.
Iøvrigt har jeg kun få billeder og videoer. Bruger ikke musik og spil etc.
På min gamle telefon kunne apps ikke overføres, kun billeder. (Doro 825)
Nu har jeg en Huawei.
Avatar billede mort1 Ekspert
09. juni 2018 - 18:05 #7
Jeg forstår, at du har overført det du umiddelbart forventer at få brug for - Til alm. brug rækker de godt 8 GB du har tilbage rigtig langt - tænk f. eks. på at 1000 billeder i en fin fin opløsning fylder under 4 GB (og hvorfor skulle du for resten opbevare 1000 billeder på din telefon) Sørg for at udnytte dit SD kort - og vær glad for din nye telefon  :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juni 2018 - 21:05 #8
Jeg har selv hentet en app 'files to sd card' som kan flytte apps og data fra telefonens lager til sd. Det bliver lidt langsommere (sd er langsommere end tlf selv), men du får fri plads til Android