Avatar billede KBR Juniormester
11. juni 2018 - 08:06 Der er 5 kommentarer

Åbne et Excel ark i skrivebeskyttet tilstand

Godmorgen

Hvordan kan jeg, med forsæt, åbne et Excel-ark i skrivebeskyttet tilstand uden at skulle åbne det samme ark 2 gange?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
11. juni 2018 - 08:14 #1
Det spørgsmål, forstod jeg ikke!!

Du kan direkte åbne et Excel ark, der er skrivebeskyttet, selvom det er skrivebeskyttet, selvfølgeligt medmindre det også er password beskyttet.

Et alternativ, jeg selv benytter er, at åbne det i Google docs, lave en kopi. Derefter kan du gøre som du vil ...
Avatar billede KBR Juniormester
11. juni 2018 - 08:21 #2
Hejsa a3-seo

Okay, forsøger at uddybe ..., hvis jeg og en kollega skal arbejde i det samme Excel-ark. Min kollega har brug for at kunne editere i arket og jeg har blot brug for at kopiere data i skrivebeskyttet tilstand (ST). Hvordan åbner jeg arket ST, således at det ej giver udfordringer for min kollega, når denne skal arbejde med arket?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
11. juni 2018 - 08:49 #3
Har selv den slags dokumenter.
Vi gør det ved at dele dokumentet i Dropbox, dvs, ekstern "ejer" af arket, er den der kan redigere og, du kan følge ændringerne..

Håber det hjælper??
11. juni 2018 - 09:10 #4
Alternativt kan du gemme filen skrivebeskyttet - så skal din kollega taste en kode når han skal bruge filen og du kan åbne filen skrivebeskyttet.

Når du gemmer er der nede i bunden en knap der hedder "Funktioner" og under "Generelle indstillinger" kan du styre skrivebeskyttelse og koder.
I kan sikkert nøjes med at bruge funktionen "Skrivebeskyttelses anbefales" (eller noget i den stil)
Avatar billede kim1a Ekspert
11. juni 2018 - 11:23 #5
Bevæg jer over i skyen, OneDrive, Teams eller Sharepoint så kan I faktisk redigere samtidig (selvom det i dette tilfælde er ligegyldigt).