Avatar billede crj100 Praktikant
12. juni 2018 - 16:37 Der er 7 kommentarer

"Out of range"

Hej
Min søn har en Alienware 13 laptop hvortil der er tilsluttet en BenQ 2220D analog skærm via displayport og adapter til DVI stik.

Har fungeret uden problemer, men pludselig (formodet efter stor Win10 opdatering 07.jun.18) siger skærmen "Out of range". Det er IKKE skærmen, da den fungerer fint hvis stikket flyttes over i Mac.

Vi har tjekket alt med at display er sat til 60Hz, men står nu på bar bund.....

Hjæææælp..... :-)
Avatar billede puren Ekspert
12. juni 2018 - 16:41 #1
lyder som om i køre med for høj en opløsning på benQ
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2018 - 16:44 #2
Er grafik kort driver i nyere udgave nu end før opdatering?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2018 - 16:45 #3
#1 Enig i at det også kan være dette :-)
Avatar billede crj100 Praktikant
12. juni 2018 - 17:02 #4
Hvordan tjekker jeg lige driverversionen i ft før opdateringen?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2018 - 17:21 #5
Kan du ikke da den ligger i Windows.old.
Men tjek på dato på den driver der ligger nu i enhedshåndteringen under skærmkort.
Vælg egenskaber for skærmkort og se under driver. Her kan du se dato for driveren.
Avatar billede crj100 Praktikant
12. juni 2018 - 17:51 #6
Der er Intel HD Graphics 5500 og NVIDIA GeForce GTX 960M under Enhedshåndtering - begge er opdaterede.
Hvis begge er aktiverede, slukker skærm på laptop når ekstern skærm tilsluttes???
Deaktiverer jeg Intel sker der ikke noget ved at tilslutte ekstern skærm.
Der er totalt koks i det nu.....
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2018 - 17:58 #7
Hmm. Har ikke selv en bærbar med 2 kort i, så jeg håber puren kan guide dig videre.
På min stationære når jeg skal bruge ekstern skærm bruger jeg Windows taste+P og vælger herudfra. Men jeg tror måske ikke det hjælper dig noget?