Avatar billede Sara Praktikant
13. juni 2018 - 01:22 Der er 3 kommentarer

Gendannelse af Macbook Pro mislykkedes

Min Macbook Pro er købt fra ny i oktober 2017. Jeg synes ikke at mine programmer (InDesign, illustrator ect CS6) har kørt så godt, så tænkte at jeg ville gendanne computeren til fabriksindstillingerne for at slippe for eventuelle bugs der måske genere mine programmer. Alt er backet op. Jeg har gjort som anvist Cmd+R I opstart, jeg har været inde og slette og så genindstillede MacD os Sierra på den, men efter den er næsten færdig med at indstallere kommer den op med en besked at der opstod en fejl under forberedelsen af installeringen.

Når jeg prøver at gå i diskværktøj og ser om der er noget der er galt får jeg en besked om at førstehjælp af machintosh hd mislykkedes.

Hvad gør jeg så?
Avatar billede goya Novice
13. juni 2018 - 03:07 #1
Flere ting: for det første er det næsten umuligt at sige hvorfor du ikke kan lave en recovery install og hvorfor førstehjælp ikke svarer.
Få tjekket din HD for fejl hos apple.
Og hvofor geninstalere min mac har kørt Adobe som smurt i næsten 5 år
Er du sikker på at di CS pakke er 64 bit, tjek sådan: http://osxdaily.com/2018/03/06/find-32-bit-apps-mac/
Har du ram nok ?
Hent evt en frisk os Sierre installer på App storen under dine køb.
Kan du stadig boote maskinen. Hvis ikke download fra en anden Mac og lav en bootable usb og installer fra den. Hvis du kan boote hen installer der.
Oppgrader dis Adobe pakke ...
Læs mere om 32 vs 64 bit apps her: https://www.quora.com/Why-are-there-two-different-versions-of-Photoshop-64-bit-and-32-bit-in-Adobe-Creative-Suite
Sidst og ikke minst: If it ain't broke don't fix it

Good luck 👍
Avatar billede goya Novice
13. juni 2018 - 03:36 #2
prøv evt. DriveDx: https://binaryfruit.com
Avatar billede Sara Praktikant
15. juni 2018 - 14:16 #3
Hej Goya,
Tak for svar. Problemet løste sig selv efter 7. forsøg. Jeg har opgraderet mine programmer. Synes dog at de crasher temmelig tit, men det gør de også på min arbejdscomputer, så tænker at det er adobe. :)