Avatar billede Uvanga Ekspert
13. juni 2018 - 10:38 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Windows 8.1 nulstil menu kommer ikke frem

Jeg sidder med en bekendts Asus PC, som skal nulstilles. Problemet er at menu for nulstil ikke kommer frem. Det er en PC med touchskærm, og Windows 8.1
Avatar billede mort1 Ekspert
13. juni 2018 - 11:04 #1
Avatar billede poko1 Ekspert
13. juni 2018 - 11:17 #2
Hvor i Windows 10 Forsøger du ? Er det under opdateringer og Sikkerhed Genoprettelse Nul sil denne Pc: ?
https://ibb.co/hjzkud
Avatar billede poko1 Ekspert
13. juni 2018 - 11:39 #3
Glem min Kommentar så lige det var Win 8.1 !
Avatar billede mort1 Ekspert
13. juni 2018 - 12:16 #4
Efterhånden er det noget siden jeg har brugt Outlook 2007, selv om programmet stadig er ok. Hvis mit første bud på en løsning ikke virker, så prøv at resette Outlook til default settings - https://www.youtube.com/watch?v=6349ClRoXGw
I sidste ende kan det jo blive nødvendigt at geninstallere, men mon dog ikke problemet kan løses uden
Avatar billede INK Ekspert
13. juni 2018 - 12:24 #5
Hvorfor ikke opgradere til Windows10. Det er stadig gratis.
Avatar billede 450025 Ekspert
13. juni 2018 - 13:41 #6
Korrekt ink hvorfor vente med Win10 det er veien fremover,  oppdateringer er et nødvendig vonde men alt  i alt, lidt mer krav til vedlikehold ja, å som ink forteller det er Gratis enda.
Jeg gikk Bakk forleden dag, ja han hadde ikke bedre vet, men jeg Svar nei Takk, en overgang ja, en utfordring ja, om Søk blir borte da har vi råd for det enig i det også, angre ikke i hele tatt er mitt svar. Men lykke til.
Arne
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2018 - 14:35 #7
Mig bekendt kan man ikke længere opdatere Gratis til Win10 - hvis i hentyder til den lille omvej "hjælp til handicappede" så er dette hul også lukket...
Avatar billede INK Ekspert
13. juni 2018 - 14:47 #8
#7 Prøv at opdatere en Windows 7 eller 8 PC fra en USB pind. Spring licenskoden over, og maskinen bliver aktiveret over din Microsoftkonto. Har gjort det flere gange over de seneste par måneder. Det er ikke det hul du omtaler.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. juni 2018 - 14:56 #9
ink
har ret jeg opdaterede en Win 7 i sidste uge den var aktiveret efter første gangs genstart.
Avatar billede Uvanga Ekspert
13. juni 2018 - 22:23 #10
#1 Jeg prøvet dette, men problemet er at når jeg trykker på "Skift indstillinger" sker der intet, kun sort skærm.
Selv om jeg kører msconfig, og vælger fejlsikret tilstand er det stadig det samme.
Avatar billede 450025 Ekspert
14. juni 2018 - 06:55 #11
Håper du lykkes Uvanga hvorfor ikke prove Win 10 er den utgått så ok, jeg ville prøve dette. http://stutt.no/558a68
Ikke første gang jeg må hete noe på Ebay i en nød situasjon det går rimelig rask og har enda ikke vert skuffa., bare en tanke det.
Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2018 - 07:36 #12
Hvis Win 10 ikke ønskes, og systemet til at nulstille den ikke virker mere burde man vel kunne hente en Win 8.1 her https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/ og bruge koden der formodentlig ligger i bios og få en ny installation den vej.
Avatar billede 450025 Ekspert
14. juni 2018 - 08:22 #13
Flott svart dette 220661 viste ikke om denne mulighet, derfor dette over å klart blir ikke dette for dyrt så er jo løsning klar da.
Arne.
Avatar billede Uvanga Ekspert
16. juni 2018 - 16:16 #14
Jeg vil forsøge med #12
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. juni 2018 - 00:07 #15
#12 lykkes ;-)
ISO fil oplukkes meget nemt og enkelt med pendrivelinux.com
Avatar billede 450025 Ekspert
18. juni 2018 - 02:30 #16
Uvanga helt ærlig du er nå lidt sta også da forstår at 8.1 har du bitt deg fast i, vet det er et Rent og Ryddig program du snuser på #12 som 220661 han ga deg og du ønsker ikke Win 10. Godtatt.

Tenk nå lidt fremover Win10 er faktisk blitt et flott program, det har det du trenger, enkelt å bruke også, nok lidt annerledes system ja, der er flere ting som taler for dette, der går en tråd her Gjenoppretning gjør man den rett om man trakker feil selv, så er den kjempe fin og du er tibake i tid.

Defender har jeg nok forlatt også den er flott, den hadde en feil som nå er rettet og blir stadig bedre. Holder for dem fleste.
Du kan Reinstallere om du kjøre i grøften nok lidt jobb helt klart men bare det og få en Ren installasjon er kjempe fint. Har gjor det selv og for andre også.

Lage en Iso er ikke problemet det heller, klart alt det jeg nevner her vil tilsi at du må kunne lidt mer en å spille Bingo som dem gjør på Gamle hjemmet, Sikkerhet tar Microsoft på alvor dette kommer vi ikke forbi i dag, og tro at dette trenger vi ikke tenke på at i Win8.1 treg vi det ikk er helt feil.

Verden er dessverre blitt sådan, Microsoft fortelle, du skal snart være Red for deg selv du må ha Code for å låse opp computeren, og enda verre tenk om kjerringa snoker også i ditt eget hus katastrofe det, det får da være nok at hun stikk nesa ned i lommeboka din?

Jeg savner den Gamle 2 CV jeg men livet går videre det gjør computer Verden også på godt og vondt, jeg forstår Bedrifter og noen som er avhenge av computere hver dag i jobb klamre seg til XP, Win7, 8.1 det er kostbar og bytte ut Garderoben men for enkelt personer er det bare en utfordring mener jeg.

Og klamre seg til Win 8.1 i dag er naivt om 2 år så har du like godt fått Win10 jeg er som deg tenk om jeg i dag hadde hatt gamle 2 CV med blomsterkassen Bakk men det går ikke på grunn av Sikkerhet, hadde jeg gått i butikken for å hente 1 bayer eller 2 hadde den vert stjæl når jeg kom ut der ifra.

Mulig jeg tøyer grensen her på computerword kanskje du ler lidt også fint det, det jeg vil frem til er tenk deg godt om følg med tiden du taper ikke på dette, skulle du fortsette med Win 8.1 ønsker jeg deg lykke til vet du er sta og tro du meg du får det til.
Ha er fin dag og stol på 2200661 den Gubben vet hva han snakker om.
Arne
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. juni 2018 - 03:29 #17
Det er en kollegas PC som var gået helt og adeles i sort, hun må nu selv tage stilling til hvad hun vil.
Jeg selv kører win10, og har gjort det lige siden programmet kom frem ;-)
Avatar billede 450025 Ekspert
18. juni 2018 - 04:53 #18
Å jeg tenke nok at du følger med tiden, men helt rett du kvinnfolk er slett ikke enkelt å ha med og gjøre, å det dette  å få overbevist dem er mer jobb en Re - innstall men fint og følge med på tråden din.
Du er ikke alene håper du ler ler lidt når jeg skriv at du er Sta, noen forteller at det er jeg også, er spent på Resultatet Uvanga.

Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2018 - 15:44 #19
Windows 8 understøttes med sikkerhedsopdateringer helt til 2023, og så er der sikkert ikke mere liv i den alligevel.
Godt det virkede :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
18. juni 2018 - 16:40 #20
Takk 220661 det er jo flott 2023 forstår at Uvanga kjempa lidt for den dama, og forstår hvorfor han stod på for dette programmet Win 8.1 det er jo en enkel utgave også har selv gjort dette for 2 eldre her  som mistrivdes med Win 10.

Takk til Uvanga at han delte dette med oss forstår at nå han er i mål, og det er nå slik man skal aldri gi opp for da har man tapt.
Vil med dette bare bringe en hilsen til alle Dere.
Arne