Avatar billede Mads Byskov Jensen Praktikant
13. juni 2018 - 12:33 Der er 1 kommentar

Strømstyrke

Hej, jeg er igang med at designe et udendørs møbel der skal kunne lade ting op eller kører en højtaler, ikke på samme tid dog, (altså man kan enten tilføje en opladerstation eller en højtaler). Problemet er at jeg gerne vil tilføje et i stik så man kan lade sin bærbar eller andet ikke så voldsomt energikrævende elektronisk udstyr op, men hvor kraftig en solcelle skal man bruge?

Bonuspørgsmål findes der en rund solcelle hvor der er plads til et 230v stik i midten?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2018 - 12:50 #1
jeg har en http://jumpstartersguide.com/stanley-j309-300-amp-jump-starter-review/
(til bilen) - men den kan oplades via  typisk 12V fra solceller, og der er usb-udgang og alm 12V udgang via cigartænder-stik. Da der er en rimeligt batteri i, så kan den bare lades, og når du trækker strøm, så er der nok til det meste.