15. juni 2018 - 21:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Er ved en fejl kommet til at oprette et genoprettelsesdrev på min eksterne HDD og nu er ALT data forsvundet!?

Kære Computerworld-brugere,

Jeg har desperat brug for jeres hjælp!

Er ved en fejl kommet til at lave et såkaldt "genoprettelsesdrev" på min eksterne harddisk. Det er resulteret i at ALT mit data umiddelbart er forsvundet og det eneste, som fremgår af drevet er mapperne "EFI", "sources" og "reagent" - INGEN af mine tidligere mapper/filer er at finde NOGEN steder!? :'(

Er der nogen jordisk chance for at jeg kan tilgå eller på nogen måde gendanne disse vigtige filer, heriblandt billeder/videoer fra vores rejse til New Zealand.

Kan I hjælpe mig eller henvise til at program, jeg kan hente, der vil kunne genskabe det tabte data. Alternativt, måske henvise mig til en ekspert i Københavnsområdet, der vil kunne komme mig til undsætning?

Ser frem til jeres (meget værdsatte) svar!

På forhånd mange tak!

/Peter
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. juni 2018 - 21:35 #1
Jeg har fundet noget her der forhåbentlig kan hjælpe dig ud af din knibe.

https://www.easeus.com/ppc/dk/datagendannelse.html?gclid=EAIaIQobChMI8NqCr7TW2wIVDlXTCh34uwp4EAAYASAAEgIu8_D_BwE

Jeg lover ikke noget, men krydser fingre.
Man kan i en sådan situation bande sig selv langt væk - jeg har selv prøvet det.
Avatar billede kurtba Ekspert
15. juni 2018 - 22:00 #2
Prøv evt. med Recuva  - det er helt gratis. Bemærk, at du skal have et andet drev klar til at modtage de data, som evt. findes og skal genetableres. De kan ikke gendannes på den "defekte" disk. Jeg er i øvrigt lidt bekymret over, at du skriver at den fremstår som et genoprettelsesdrev, idet jeg så tænker, at din computer måske kommunikerer/skriver til den, når den er tændt. Det må under ingen omstændigheder ske, idet den så overskriver noget nyt hver gang. Nu går det først og fremmest ud på, at der ikke må skrives noget som helst yderligere på disken, da det så bliver endnu sværere at redde noget. Så jeg vil umiddelbart foretrække, at du forsøger at redde data, ved at tilslutte harddisken til en anden pc, som ikke opfatter den som en del af et eksisterende system.
Det er så også ensbetydende med, at den under ingen omstændigheder må være tilsluttet den nuværende pc mere på grund af faren for yderligere skrivning på disken.
15. juni 2018 - 22:25 #3
Åh Gud.. mange tak for jeres begges gode råd! Det skal helt sikkert prøves af..  sikke dog en åndssvag situation at have bragt sig selv i.. :(

Vender snarest tilbage med svar på hvorvidt det var løsningen..
15. juni 2018 - 23:10 #4
Recuva virkede tilsyneladende ikke.. EasUS har derimod indtil videre - ved brug af preview-funktionen - fundet nogle af mine billeder/videoer fra New Zealand, kan jeg se, hvilket er alfa-omega... Der er håb forude, så mangler jeg - alt andet lige - bare et drev med plads til filerne.. 7-9-13..........
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. juni 2018 - 00:26 #5
Håber det vil lykkes :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juni 2018 - 07:40 #6
Du har mulighed for at redde det der ikke er overskrevet af genoprettelses partitionen. Det der er overskrevet mener jeg er tabt desværre.
Held og lykke med det.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juni 2018 - 07:44 #7
#1 Derfor man bør have sine private filer mindst 3 steder.
Pc
Eksternt medie
Dropbox (eller lign.) / samt endnu en disk.

Man lærer desværre kun på den hårde måde.

Peter jeg håber du får genoprettet det meste af det.
Avatar billede heyya Praktikant
22. juni 2018 - 14:58 #8
Avatar billede sdfgh Praktikant
26. oktober 2018 - 10:49 #9
https://shareitdownloading.com/ check this out to find answer
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2018 - 13:34 #10
Peter fik du løst dit problem?
26. oktober 2018 - 14:32 #11
Jep, fik genskabt størstedelen af de tabte filer!
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2018 - 14:34 #12
Hvis det var #1 der løste dit problem så brug dette indlæg til at få tråden afsluttet.
Andre kan bruge dine erfaringer med det der foreslås :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2018 - 15:53 #13
Tak :-)