Avatar billede Monkeybrain Juniormester
21. juni 2018 - 19:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Omskriv af MSSql til MySQL

Nu har jeg brudt mit hovede i flere timer og googlet uden resultat til at lave en omskrivning af :

"SELECT *, (select top 1 FileName from WA_Products_Image WHERE ProductID = WA_Products_Variant.ProductID) AS FileName FROM WA_Products_Variant INNER JOIN WA_Products ON WA_Products_Variant.ProductID=WA_Products.ProductID INNER JOIN WA_Products_Brand ON WA_Products_Brand.ProductBrandID=WA_Products.BrandID WHERE WA_Products_Variant.StoreID = ?"

Til MySQL

Det der driller mig er select i selecten..
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2018 - 19:58 #1
Proev:

"SELECT *, (select FileName from WA_Products_Image WHERE ProductID = WA_Products_Variant.ProductID limit 1) AS FileName FROM WA_Products_Variant INNER JOIN WA_Products ON WA_Products_Variant.ProductID=WA_Products.ProductID INNER JOIN WA_Products_Brand ON WA_Products_Brand.ProductBrandID=WA_Products.BrandID WHERE WA_Products_Variant.StoreID = ?"
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
21. juni 2018 - 20:43 #2
Den prøvede jeg også men det er som den ikke tager det første billede i product image tabellen. Var lidt ude i en left join med limit. Men har svært ved at regne den konstellation ud
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. juni 2018 - 21:02 #3
Kan det tænkes at din SELECT fra product image tabellen skal have en ORDER BY på.

MSSQL kunne tilfældigvis have den rækkefølge du ønskede, men man bør have en ORDER BY med TOP 1 eller LIMIT 1.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2018 - 21:33 #4
TOP 1 og LIMIT 1 skal virke ens.

Men der boer vaere en ORDER BY.