Avatar billede louisek Mester
22. juni 2018 - 10:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Afhængige tabeller

Jeg har et excelark hvor jeg gerne vil have nogle drop down lister til at være afhængige af hinanden.

I første kolonne har jeg en drop down liste hvor man kan vælge region - i næste kolonne vil jeg gerne have en drop down liste med kommuner i regionen - altså afhængigt af hvilket valg der foretages i kolonne 1.

Jeg har navngivet alle listerne, så mine lister med kommuner hedder navnet på den region der vælges i første drop down.

MEN

Når jeg forsøger at lave en "indirect" list får jeg fejlmelding "Du har valgt et område der ikke eksisterer"

Jeg har forsøgt at definere området med og uden paranteser/dollartegn - intet virker tilsyneladende

Er der nogen af jer der har et bud på hvor kæden hopper af?

Vh Louise
Avatar billede jkrons Professor
24. juni 2018 - 00:20 #1
Har du valgt noget i den uafhængige dropdown, inden du laver den afhængige?

Hvis ikke, så prøv det.
Avatar billede jkrons Professor
24. juni 2018 - 00:23 #2
I  mit eksempel har jeg den uafhængige i D1, og den afhængie i E1, og jeg bruger hverken parentser eller $-tegn. Formlem i den afhængige er bare =INDREKTE(D1)
Avatar billede louisek Mester
29. juni 2018 - 13:26 #3
Jeg fandt ud af det - det handlede simpelthen om at jeg skrev engelske kommandoer i stedet for danske - Indirect i stedet for Indirekte ... suk :) og hurra!