Avatar billede Emilie Lynge Novice
22. juni 2018 - 18:03 Der er 5 kommentarer

Gider ikke tænde

Hey
Lige før opdaterede jeg og genstartede min Macbook Pro (2017), men da jeg prøvede at tænde den igen kom apple logoet bare frem og så gik den død, der er strøm på Da den sidder til strøm, men den gider ikke tænde og har trykket på start knappen, hvad skal jeg gøre?
Avatar billede acore Ekspert
22. juni 2018 - 18:59 #1
Måske er det bare mig, men hvis der er nogen poster, jeg ikke har lyst til at svare på, så er det dem, hvor ordet GIDER indgår i titlen. Men det er nok mig, der er en gammel idiot.
Avatar billede Emilie Lynge Novice
22. juni 2018 - 19:00 #2
Hvad vil du så have skrevet? Om jeg må spørge
Avatar billede INK Ekspert
22. juni 2018 - 19:10 #3
Hej Emilie,
På denne side kan du læse om forskellige startmuligheder.
https://support.apple.com/da-dk/ht201255

Prøv at læse lidt og forsøg så at starte med "shift" + startknappen eller "D" + start.
I værste fald må du geninstallere MacOS. Men inden da må du lige kontrollere om du har en kopi af dine filer. Bruger du Apples Time Machine som backup til ekstern disk?
Hvis du ikke gør det nu, så er det på tide at lære det.
Good luck!
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2018 - 19:27 #4
Eller det gode gamle råd. Hvis du kan tage batteriet fra, så gør det og tag strømstikket  ud. Tryk derefter på start i ca. 5 sekunder, for at tømme for strøm.
Så kan du sætte strøm til igen og forsøge at starte op.
Ideen bag det hele er, at der kan være noget "gammelt" strøm på en kondensator, og så tror windows, at den allerede er åben.
Avatar billede Emilie Lynge Novice
22. juni 2018 - 19:43 #5
Det vil jeg prøve