Avatar billede jarlja Forsker
28. juni 2018 - 20:28 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Android tablet skal tømmes, uden mine billeder bliver slettet i mine skyer?

Hej hvordan gør jeg det, når jeg nomalt slette et billed bliver det også slettet i skyen. Så hvordan gør man så at de ikke bliver slettet i mine skyer.
På forhånd mange tak 😀
Avatar billede INK Ekspert
28. juni 2018 - 20:46 #1
Hvis du gemmer dine billeder i Google Fotos, bliver de ikke slettet. Men fortæl lige hvilke skyer, du anvender.
Avatar billede jarlja Forsker
29. juni 2018 - 07:18 #2
Hej det er en Android tablet jeg tømme, fordi jeg har fået en ny tablet. 😁
Men i skyen er der tilsluttet, en android tablet, en android Huawei Mobil og en windows 10  pc. Og der er ca.66. 000 fotos.

Hvordan gemmer jeg dem, skal tømme Google foto, kan jeg det på en nem måde.
Avatar billede INK Ekspert
29. juni 2018 - 07:31 #3
Der er ingen grund til at tømme Google Foto. Din pc og mobil er jo stadig tilsluttet.
På din nye tablet logger du blot ind på google kontoen, og har så adgang.
På den gamle tablet logger du bare ud af din Google konto og evt. andre konti som mail, Facebook, Instagram osv. Derefter nulstiller du tabletten til fabriksindstillinger, og den kan bortgives, sælges eller recycles.
Avatar billede jarlja Forsker
29. juni 2018 - 08:00 #4
1000 tak.

Har lige et lille et til spørgsmål. Jeg har nogle ikoner på forsiden af Android tablet. 😁 med links hvordan flytte jeg dem på en nem måde. Helst samle dem og så et eller andet.
Avatar billede INK Ekspert
29. juni 2018 - 08:28 #5
Hvis det er bogmærker oprettet i Google Chrome, så flytter de med over når du logger ind på Chrome på den nye tablet. Det kunne du jo forsøge. Hvis det er genveje oprettet til hjemmesider, så har jeg ikke nogen løsning. Men kan du ikke blot oprette dem igen på den nye? 😀
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juni 2018 - 09:43 #6
den enkle mht genveje - opret et dokument og kopier alle links ind i det. Gem dok på google-drev (tjek at det ligger der), så kan dok åbnes på ny enhed, og link kan kopieres ud
jeg har selv et excel-ark til det - så er links altid samlet og sorteret alfabetisk - jeg har navn i første kolonne og link i anden kolonne. Og uanset antal, så ligger de jo samlet i en enkelt fil, der kan bruges fra alle enheder.
Avatar billede jarlja Forsker
29. juni 2018 - 14:29 #7
Mange tak 😀