Avatar billede jcr18 Professor
30. juni 2018 - 01:44 Der er 16 kommentarer

Får ikke lov at installere programmet

Jeg forsøger at installerre denne her fil...
https://pasteboard.co/HscKboS.jpg
...på min stationære pc (windows 7 pro) som for kort tid siden blev nyinstalleret. Spotware er et meget anderkendt firma inden for broker verdenen (valuta) og de tilbyder deres software (trading platform) som bliver benytter at tusindevis af tradere verdenen over.
Problemer er simpelthen den at jeg ikke får lov at installere pga. noget sikkerhedshalløj??
Jeg har INGEN idè om hvad der skulle være galt. Mit kaspersky sikkerhedsprogram  godkender filen...
https://pasteboard.co/HscNFFR.jpg
...og jeg har tidligere ikke haft samme problem.
Går jeg over på min bærbar som kører windows 10 er der INGEN problemer.
Da jeg nyinstallerede windows 7 forleden og installerede tilsvarende filer som denne her var der ingen problemer med exe filerne, så jeg har en mistanke om at det måske kunne lægge i windows update?
Windows firewall, windows defender og kaspersky firewall er deaktiveret, så der er ingen sikkerhedsprogrammer der bør kunne blokere.
Håber nogen har et fornuftig tip.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2018 - 05:00 #1
højreklik den, og vælg "installer som administrator"

skulle gøre tricket ?
Avatar billede Mikael Ekspert
30. juni 2018 - 10:29 #2
Enig.. Oplever ofte det samme fra Vista og op..

Kør om muligt al installation og efterfølgende brug af programmet " Kør som administrator"..
Avatar billede jcr18 Professor
30. juni 2018 - 11:08 #3
Dette har jeg allerede prøvet. Jeg tror vi skal dybere ned for at finde en løsning.
Avatar billede Mikael Ekspert
30. juni 2018 - 11:20 #4
Visse antivirus m.m. kræver total afinstallation inden et program kan installeres.
Her er "deaktivering" ikke nok.. ?????
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2018 - 13:18 #5
Ved ikke om det virker, men har du prøvet at trække skyder for brugerkontrol helt ned?
http://techtweek.com/windows/how-customize-uac-window-7
Avatar billede jcr18 Professor
30. juni 2018 - 16:30 #6
Den er som standard hos mig altid i bund da jeg ikke gider at få spørgsmål af systemet om jeg ønsker at foretage det som jeg netop har i gang sat.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2018 - 11:08 #7
Avatar billede jcr18 Professor
01. juli 2018 - 11:23 #8
Har været troubleshooting igennem. Har ikke kunne finde noget der lignede et svar på problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2018 - 11:29 #9
Øv. Mit sidste skud kunne være om du kan installere fra fejlsikret tilstand med netværk. Jeg tror dog desværre ikke det vil lykkedes, og ved ikke hvor du så skal rette til
Avatar billede jcr18 Professor
01. juli 2018 - 11:35 #10
Helt ok. Takker for input.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2018 - 12:00 #11
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2018 - 12:00 #12
Skal lige siges jeg ikke har erfaring med ovenstående.
Avatar billede jcr18 Professor
01. juli 2018 - 12:14 #13
Der kan ikke ske noget ved at prøve. Jeg tager bare et backup af hele systemet inden.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2018 - 19:19 #14
For en operativ system frisk installeret, især Windows 7, er det vigtigt at have seneste service pack installeret, og gerne med seneste framework kendt som dot net  (kendetegn: .net, ms net framework).

Her i dag kræver det bl.a. senest service pack installeret samt seneste ms net framework 4.7.2.
For at kunne nå, 4.7.2 skal man installere dot net 3.5, sp1, dot net 4.5 (måske først fot net 4.0), dot net 4.6 og på vej til seneste, altså mv. osv.

Framework liste: .net 3.5 sp1, .net 4.0, .net 4.5.1, .net 4.5.2, .net 4.6, .net 4.6.1, .net 4.6.2, .net 4.7, 4.7.1, .net 4.7.2.

Problemet kan vel være, at denne Windows 7 som er installeret, også er lavet under arbejdsmiljø, så kun administrator på domain kun har rettighed til at installere, eller man har lavet en konto som bruger uden administrator-rettighed.

Hvis simple højre-klik kør som administrator, eller UAC skal slås fra for at kunne installere, samt måske kræver det at man har seneste IE browser for at virke ordenlig med at installere ting på frisk installeret Windows 7.

Service pack:
https://support.microsoft.com/en-us/help/14162/windows-service-pack-and-update-center

dot net; .net; MS NET Framework:
1#
https://www.microsoft.com/net/downloads
2#
https://www.microsoft.com/net/download/framework

Internet Explorer 11:
https://support.microsoft.com/en-us/help/18520/download-internet-explorer-11-offline-installer
Avatar billede jcr18 Professor
06. juli 2018 - 18:03 #15
Så lykkedes det mig at finde løsningen og nu virker systemet som det skal:) https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=da&rurl=translate.google.com&sl=auto&sp=nmt4&tl=da&u=https://msdn.microsoft.com/en-us/library/ee308453.aspx&xid=17259,15700023,15700124,15700149,15700168,15700186,15700190,15700201,15700208&usg=ALkJrhiZWqGfSgWxDsCU8gJn_21Wfom9hg.

Hermed kan linket videregives hvis andre brugere skulle få lignende problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2018 - 07:46 #16
Tak for tilbagemelding :-)