Avatar billede shogun Praktikant
01. juli 2018 - 13:07 Der er 9 kommentarer

min cannon 5660 printer printer dobbelt så mange sider som den skal

På det sidste har jeg haft det problem med min 5660 Cannon printer at når jeg f.eks. skal printe en betalingsoversigt ud i bankens E boks .Når jeg ser på forsiden af betalingsoversigten viser den at der er f.eks 3 sider,, men når jeg så trykker print ud , dukker printsiden op og nu viser den at der er 6 sider, når jeg så trykker på udskriv , udskriver den 6 sider men de 3 sider er næsten blanke ,der kun en lille brun ramme øverst. Jeg har forsøgt at ændre indstillingerne på websidens udskriftsmuligheder, uden held. Har I et godt råd
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2018 - 13:16 #1
Bruger ikke Canon, men har du ikke en indstilling der hedder noget med "brug printers udskriftsmarginer"?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2018 - 13:29 #2
Eller noget med at du kan krympe over scalerede sider:
https://answers.acrobatusers.com/Adobe-Reader-margin-settings-q201368.aspx
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2018 - 13:33 #3
Ændrer størrelsen hvis du gemmer oversigten på pc og printer ud fra den gemte version?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2018 - 13:42 #4
http://ugp01.c-ij.com/ij/webmanual/PrinterDriver/W/MG5600%20series/1.0/EN/PPG/dg-c_duplex.html
Her står noget med reduced printing under page area setup. Har du prøvet dette?
Avatar billede mort1 Ekspert
01. juli 2018 - 15:10 #5
Utroligt hvad Canon gør for at sælge flere blækpatroner (Undskyld - men jeg kunne ikke lade være)
Avatar billede shogun Praktikant
01. juli 2018 - 16:27 #6
Tak til 220661 for dine forslag. Desværre kan jeg ikke få det til at virke. Jeg har printet ud på samme måde i flere år uden de problemer som jeg har nævnt ,printeren tilpasser jo automatisk normalt og desuden er der jo på printsiden på E-boksen i min bank Danske Bank bl.a et flueben som er slået til hvor der står lad APPEN indstille printeren automatisk men der er også flere andre indstillinger som jeg har forsøgt at ændre. Jeg tror dog at det er under indstillinger med margener, på en eller anden måde at fejlen ligger, men hvor ?? Der har dog også lige været store opdateringer på windows 10 men jeg har også forsøgt mig med explorer 11.
220661 hvad mener du med Ændrer størrelsen hvis du gemmer oversigten på pc og printer ud fra den gemte version?
Avatar billede INK Ekspert
01. juli 2018 - 16:40 #7
Min erfaring er, at udprint direkte fra siden i en browser giver ekstra sider grundet "snavs". Jeg downloader først siden til min PC/Mac som pdf fil, og udskriver så derfra.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2018 - 16:52 #8
#6 Spørger ind til om den bliver mindre på den måde.
#7 Enig. Filen bliver jo så også tjekket før udskrift :-)
Avatar billede shogun Praktikant
02. juli 2018 - 12:41 #9
Hej igen
Nu har jeg forsøgt at printe ud på danske bank /e-Boks igen . Denne gang valgte jeg almindelige breve med flere sider og de blev printed ud i det antal som der skulle. Det er åbenbart kun udskrifterne vedr. betalingsservice som er problemet. Det undrer mig som sagt da det er et rimelig nyt problem og som jeg før har oplyst er printsiden meget overskuelig med indstillinger og desuden er der et flueben hvor der står-- lad APPEN  indstille printeren automatisk.