Avatar billede steenaa54 Juniormester
01. juli 2018 - 14:23 Der er 7 kommentarer

excel 2003 lukker ned ved indtastning af tal

Jeg ved godt det er en gammelt program men det har hidtil fungeret godt og jeg har nogle makroer skrevet dertil.
Formentlig var det efter den sidste opdatering af windows 10 at problemet startede.
Hvis jeg indtaster et tal uden tekst foran, altså regulært når det er tal der skal regnes med, sker der det at så snart jeg taster enter eller pil lukker programmet. Og lukker straks op igen med dokumentgendannelse. Og så kan jeg selvfølgelig beholde den version, men det er jo lidt tungt for hver indtastning ;-)
Som skrevet ingen problemer med tekst.

Noget der ved hvad det skyldes?
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2018 - 15:41 #1
microsoft har aflivet de gamel office med vilje, via windows opdateringer.

du kan bruge libre office. det er helt gratis og kan det samme :)
Avatar billede Sitestory Mester
01. juli 2018 - 20:37 #2
Jeg valgte at droppe den seneste Windows 10-opdatering af samme grund. Mange andre har oplevet det samme som du, og nogen siger, at problemet kan løses ved at installere alle opdateringer til Office 2003.
Det er lidt tricky i Windows 2010. Jeg husker ikke præcis hvordan, men man skal ind i indstillingerne for Windowsopdatering og så tilvælge andre Microsoftprodukter i søgningen efter opdateringer, og dernæst opdatere i flere omgange med genstart imellem.
Den sidste service pack (3 vistnok) kan du formentlig ikke installere med autoupdate, men der findes en opdateringsfil, man kan downloade som program, og så fungerer det.
Du må i gang med søgemaskinen!
Det lykkedes mig at opdatere Office 2003, men om det så virker i Windows 10, ved jeg ikke, fordi jeg droppede opdateringen af samme.
Avatar billede Sitestory Mester
01. juli 2018 - 20:48 #3
Avatar billede steenaa54 Juniormester
01. juli 2018 - 21:00 #4
Så Sitestory. du mener det er en office 2003 opdatering der skal til, ikke noget med w10. Faktisk er SP3 installeret, jeg har nemlig gemt den i sin tid hvor det endnu var muligt (2011). Men gad vide om jeg skal prøve at genopdatere den...…..?
Avatar billede Sitestory Mester
01. juli 2018 - 21:10 #5
Pas, jeg henholder mig kun til webfora, jeg har læst om samme problem. Men prøv da at se, om der er nogle tilgængelige opdateringer og om de hjælper.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
03. juli 2018 - 15:11 #6
#1: NEJ! 'Libre Office' kan slet, slet, SLET ikke det samme!
Alene programmeringsdelen er Excel 1000 gange længere fremme med!
(Faktisk er der intet, der slår VBA på markedet i dag)
Avatar billede steenaa54 Juniormester
15. august 2018 - 12:09 #7
Jeg har ikke nået at fået løst dette problem, da det så lidt langhåret ud.
Jeg skal tilføje at jeg har 3 pc'er med office 2003 installeret på w10, og det var kun den ene jeg havde problemer med.
For et par dage siden forsvandt problemet dog også på den PC. Kunne tyde på at en opdatering af W10 har løst problemet :-)