Avatar billede kingoman Mester
03. juli 2018 - 21:30 Der er 11 kommentarer

Photoshop CC ¨Not enough memory (ram)¨¨

Efter at have opdateret mit windows, er jeg nu begyndt at have problemer med min PhotoShop CC 2018, den er begyndt i visse situationer at komme med denne fejl/advarsels meddelelse ¨Not enough memory (ram)¨

Så nu er mit spørgsmål, what to do?
Har kigget på YouTube, men kan ikke finde de license filer som en har snakket osv.
Avatar billede milter Ekspert
03. juli 2018 - 21:57 #1
Hvilken computer har du, og hvor meget RAM har den?

Og, i hvilke situationer opstår problemet?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2018 - 21:58 #2
gå ind i computer/egenskaber
sæt din virtuelle hukommelse til 32768 MB (32 gm ram)
Avatar billede kingoman Mester
03. juli 2018 - 22:01 #3
Ingen ide om hvordan jeg gør det, jeg har højre klikket på denne computer - egenskaber
Men kan ikke lige se hvordan jeg kan ændre noget
Avatar billede kingoman Mester
03. juli 2018 - 22:09 #4
Fandt ud af hvor, men kan ikke sætte til det og virker derfor ikke.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juli 2018 - 22:11 #5
Har jeg aldrig været ude for .Her på min ASUS har jeg 16GB Ram Men eg tømmer jævnligt Windows Temp filerne
Avatar billede kingoman Mester
03. juli 2018 - 22:18 #6
Mit system hedder
Processor: Intel(R) Pentium (R) CPU 4415U  - 2.30 GHz
Installeret hukommelse (RAM): 4.00 GB
Systemtype: 64-bit operativsystem, x64 baseret procesor
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2018 - 23:16 #7
jeg har 16GB ram.
jeg brugte IKKE swapfil.

en dag kom der en opdatering, og så blev det nødvendigt.
problemet opstod i Adobe Premiere.

så jeg satte den virtuelle hukommelse til 32768 MB, og problemet forsvandt
Avatar billede kurtba Ekspert
04. juli 2018 - 00:33 #8
4 gb ram er ikke meget til Photoshop. Den kræver godt nok kun 2 gb som minimum, men der anbefales mindst 8 gb. Når problemet er opstået efter en opdatering, kunne det tyde på, at et eller andet på din pc er begyndt at bruge mere ram, end den gjorde før opdateringen, og så er der endnu mindre for photoshop at arbejde med, hvilket jo er problematisk, når du ikke har for meget ram i forvejen. Prøv via joblisten at se, hvor mange resourcer der bruges inden du starter Photoshop. Er der programmer som kører uden at de er nødvendige, så få dem deaktiveret. Andre ting som bruger uforholdsvis mange resourcer, så kan det være at nogle drivere eller andet skal opdateres.
Det er ikke usædvanligt, at gennem tiden bliver der flere og flere programmer / baggrundsprocesser som automatisk starter op, når computeren bootes, uden at det er noget som man har brug for, så det er bare med at deaktivere.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2018 - 01:14 #9
i forvrøvler noget simpelt.

han har for lidt ram og skal bruge den vituelle.
slut med alle mulige forklaringer!
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
04. juli 2018 - 08:42 #10
Rediger / Indstillinger / Ydeevne
Ældre Photoshop: http://finnrasmus.dk/photoshop_ram.png
Her kan du se, hvor meget ram Windows og andre programmer har efterladt til brug for Photoshop.
Arbejdsdiske: Hvis du har flere harddiske, kan du med fordel vælge en anden end C: som første arbejdsdisk. Photoshop bruger oceaner af diskplads, når den arbejder.
Det nedsætter hastigheden, når der på samme tid skal skrives til både swapfil og billedbuffer (stor tmp-fil) på samme drev.
Der er kun noget at hente, hvis du har flere fysiske drev.
Selv om harddisken har flere partitioner, er det jo de samme arme, som skal læse og skrive på disken.
Kun hvis der er pladsmangel på C: er det en fordel at vælge en evt. anden partition på samme disk som første arbejdsdisk.
Har opdateringen givet pladsmangel på C-drevet?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. juli 2018 - 11:54 #11
I En nyere Photoshop 2016
https://ibb.co/iopDNJ