Avatar billede Katrine Novice
06. juli 2018 - 23:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af musikfiler til MP3 afspiller eller sletning af gamle filer

Min søn har en gammel mp3 afspiller (Creative Muvo) med lydbøger og musik. Det er meget længe siden, jeg sidst lagde ny musik mm på den, og nu er det lykkedes mig at glemme et trick, jeg lærte sidst. Det var noget med at fjerne spor af gamle filer og frigive plads (pt. kan jeg ikke lægge nyt på til trods for, at der burde være rigeligt plads).

Jeg har fjernet en masse mapper med lydfiler, men det ændrer ikke på kapaciteten på MP3-afspilleren, når jeg går ind under "info". Jeg har søgt og søgt på Internettet (i manualer) mm. for at finde svar, men uden held. Er der nogen, der kan hjælpe med sådan en gammel sag?
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2018 - 23:35 #1
kommer du ikke op som en usb enhed ? hvis det er en gamle mp3 så kan det være at den ikke kan ses på det nye system windows mac os linux hvis det er det i køre med
Avatar billede Katrine Novice
07. juli 2018 - 08:41 #2
Jo, det gør den. Jeg har en ny Mac og jeg kan se alt, hvad der ligger på MP3-afspilleren. Det er så vidt jeg husker noget med, at der ligger "spor" af filer, når man sletter dem, og at man derfor skal gøre et eller andet andet (det jeg ikke kan huske hvad er) for at slette dem helt og frigøre plads. Jeg husker det som om det er noget med at konfigurere eller gøre et eller andet med diskværktøjer, men kan simpelthen ikke komme i tanke om, hvad tricket var.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
07. juli 2018 - 09:00 #3
Hvis filerne er overført fra en Mac, ligger der en masse små systemfiler med . (punktum) som start på filnavnene. De er usynlige på en Mac.
En pc kan se dem og slette dem. Det trick, du tidligere har brugt, kan være at formatere enheden til FAT32, men så vil ALLE filer være slettet.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
07. juli 2018 - 09:10 #4
Overfør de filer, der ønskes bevaret, til din Mac. Efter formatering kan de føres tilbage igen.
Avatar billede Katrine Novice
07. juli 2018 - 10:21 #6
Tusind tak, det prøver jeg
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
07. juli 2018 - 11:21 #7
Kan det være, at du bare har glemt at tømme papirkurven på Mac'en?
Først derefter er pladsen på den eksterne enhed markeret som ledig.