Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. juli 2018 - 09:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

* Info om én, såkaldt "Mohammed-Tegning" *

Der er én af de, såkaldte "Mohammed-Tegninger",
som jeg synes er ret god -
*
En tegning af en dreng i fodboldtrøje - Foran en grøn tavle (Den er vist grøn) ...

På blusen stør "Fremtiden".

Tekst på dansk :
"Mohammed, Valbyskolen, 7. A"

*

Hvad står der på tavlen ?
A : Er det Arabisk ?
B : Eller et andet sprog ?
C : Et fiktivt sprog ? (Fantasi-sprog)
*
Hvem er tegneren ?
*
Er der en, speciel, historie om - Lige den tegning ?
*
(Den eneste, såkaldte "Mohammed-Tegning", som jeg synes er, ret god)
*
God Søndag til jer, derude ....
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2018 - 09:39 #1
wiki:
Lars Refn fra Ingeniøren tegner en arabisk udseende dreng foran en tavle, hvorpå der med kridt er skrevet en sætning på persisk. Drengen peger smilende på teksten på tavlen med en pegepind. Ved siden af tegningen står der Mohammed Valby skole 7.A. På dansk betyder den persiske tavletekst: Jyllands-Postens redaktion er en flok reaktionære provokatører. Drengen er iført en trøje af fodboldklubben Boldklubben Frem, hvis navn er blevet erstattet med 'frem-tiden'. Redaktionen på Jyllands-Posten var (efter eget udsagn) ikke bekendt med betydningen af den persiske tekst, da den bragte tegningen.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. juli 2018 - 10:39 #2
T*A*K, claes57 - God Info !
Avatar billede kendtelarsen Praktikant
14. juli 2018 - 01:01 #3
de tegninger skulle aldrig have været off gjordt,
da jeg mener enhver tro og mening er toldfri, og prøv at tegne jesus med en stang dynamit i røven
så støder det jo også
så hold den hjemme ,de herre
det ville vi nå langt med hvis folk var lidt bedre til at tænke konsekvens før handling
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juli 2018 - 06:52 #4
Nu har Jesus jo ikke prædiket om nødvendigheden af at bruge vold, så tegning med dynamit ville være malplaceret. Men ellers, så har jeg faktisk et foto af Muhammed (min lokale købmand). Hvis du gad se på JP-tegninger, så er der ikke én, der faktisk angiver at have tegnet profeten, og den vi taler om er en tegning af en skoleelev, der så hedder Muhammed. Men ingen gad jo se på tegninger før de for i blækhuset og fordømte noget andet...