Avatar billede basseernst Praktikant
08. juli 2018 - 13:26 Der er 3 kommentarer

Datafejl (cyklisk redundanscheck)

hejsa jeg er igang med at installere farming simulator 17 da den så siger C:/ Program files (x86) /farming simulator 2017/ data
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2018 - 13:35 #1
Der kan være en fejl på drevet hvor der forsøges at skrives til, så derfor du får denne besked. Fejlen kan være en der kan rettes, men kan også være en fysisk fejl man ikke kan gøre noget ved.
Prøv at gå i denne pc og højreklik på C drevet og vælg egenskaber -  funktioner .
Tryk undersøg nu og marker at fejl skal rettes hvis det er muligt.
Efter denne test så prøv igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2018 - 17:15 #2
start kommandoprompt / powershell og i den
chkdsk c: /R
den vil så nok svare, at det køres efter næster start, så genstart og lad pc arbejde sig igennem - det kan tage timer, så sæt den igang en aften, hvor den kan stå natten over.
Efter endt kørsel burde det være klaret.

cyklisk redundanscheck er når en filstump peger på næste i rækken, som via nogle led så peger tilbage på den første stump (det kører i ring) og det skal fikses, da de filstumper, der er i ringen, ikke er til pænt brug. HD har to tabeller, og den prøver med kopien at rette fejl - eller bare skære filer over, så resten tabes.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2018 - 19:42 #3
Er du kommet videre???