Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2018 - 20:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2018 - 20:29 #1
Kommer an på hvordan det ser ud nu. Er det et kort med perforerede zoner så man kan knække det af?
Og er det knækket af vil man jo kunne købe adapter sæt at lægge kort i hvis det skal være større.
https://manillo.dk/simkort-adapter-saet.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ProductID=2168&gclid=EAIaIQobChMIgcKTnJGQ3AIVQlXTCh2dqwRSEAQYBiABEgIWVvD_BwE
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2018 - 20:40 #2
Sony nano zim https://www.phonemore.com/sony-xperia-xa1-plus-dual-g3412/specs/3778
Doro skulle bruge micro sim efter hvad jeg lige kan finde ud af
Avatar billede INK Ekspert
08. juli 2018 - 20:40 #3
Hvis dit nuværende SIM-kort ikke kan tilpasses den nye telefon, så er det jo ikke nogen herregård at få det skiftet hos leverandøren. Samme telefonnummer forstås.
SONY er sikkert et glimrende køb, men har du nogen særlig grund til at købe en dual-sim telefon? Skal den bruges i forskellige lande eller med firma/privat kort?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2018 - 20:40 #4
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2018 - 20:44 #5
Det er et ganske lille kort 1x1,5 cm.  Men jeg kan forstå, ud fra dit link, at det kan komme til at fungere. Jeg var bange for at spilde 1490 Kr. på noget jeg ikke kunne bruge. Tror du også, at abonementet passer? Det er bare 64 Kr. om måneden.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2018 - 20:52 #6
Som jeg læser dine links er telefon ikke låst til en udbyder så kan man få kort til at passe med en adapter burde du kunne fortsætte med  64 kr abonnement.
Hvad tager din udbyder for at ændre på zim kort? Mener ikke min kone betalte noget da hun skiftede til smartphone
Avatar billede poko1 Ekspert
08. juli 2018 - 20:52 #7
Jeg har brugt mit simkort direkte fra Doro til min Huawei
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2018 - 20:54 #8
#3 Nej kun den grund, at jeg gerne vil have en slankere og lidt lettere mobil.
Jeg bryder mig ikke om at gå med Doroén i lommen.
Men der er måske ikke vundet så meget, når jeg kun skal bruge den som telefon?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2018 - 20:54 #9
Avatar billede INK Ekspert
08. juli 2018 - 20:58 #10
I beskrivelsen af Doro telefonen står der, at det ikke er en smartphone. Det betyder formentlig du ikke bruger data over mobilnetværket på den?
Dit abonnement er sikkert ok for en telefon, der kan telefonere og sende MMS'er. Men du skal lige undersøge om det også indeholder dataabonnement, da din nye telefon er en smartphone, der kræver et sådant.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2018 - 20:58 #11
Nej der var ikke din doro på den side :-(
Avatar billede INK Ekspert
08. juli 2018 - 20:59 #12
Fejl i #8, jeg mente SMS'er. MMS'er kræver data.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. juli 2018 - 21:08 #13
Nu er min HUAWEI ret ny og jeg kan for eksempel gå på internettet Bl.a. .Google på den og hvis jeg er på offentlige steder logge ind på eksempel Sygehusenes Netværk
jeg har endnu ikke udforsket hvad den ellers kan
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2018 - 21:10 #14
#13 min mobil skal bare kunne ringe:-)
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2018 - 21:10 #15
#7 Ok.
#10 dataabonnement? Nej det mener jeg ikke. Det er nok derfor det er så billigt.
#11 nej den var ikke med.

I skal have tak for jeres indlæg og links.
Det har faktisk hjulpet mig så langt, at jeg har fået "kolde fødder" jeg vil vente med at købe ny mobil, til jeg er sikker på hvad jeg gør.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2018 - 21:14 #16
Ps. Mit syn er efterhånden blevet for dårlig til, at jeg kan have glæde af alle de smarte muligheder.