Avatar billede fjorbak Seniormester
15. juli 2018 - 10:15 Der er 15 kommentarer

Manglende tal

Hej gutter jeg har vist fået noget skidt på min laptop, jeg har kun delvis min talrække foroven på tastaturet til rådighed, det nummeriske tastatur er altid slået fra (det er det normalt ikke) eks, jeg kan ikke lave spørgsmål tegn, en venlig sjæl der kan hjælpe.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2018 - 10:54 #1
Hvilken Windows? Hvis version 10 så tryk på Windows tasten + I samtidig  i Indstillinger vælg Tid og Sprog Vælg fanen Område & Sprog Vælg fanen Dansk sprog
Tryk  ved det store A Indstillinger se om det er Dansk QWERTY ? ellers tilføj Sprog!
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2018 - 11:04 #2
Permanent Numlock
Tryk Windows Tasten + R i kør Skriver du regedit
Der skal kun stå 2 Begge steder!
https://ibb.co/njfFP8
https://ibb.co/hb71xT
Avatar billede fjorbak Seniormester
15. juli 2018 - 11:37 #3
Hejsa jeg har udført det du skrev første gang men med nedslående resultat, men talrækken som du beskrev var tilstede og blev redigeret til 2 tal.
Ja det er win 10 jeg har
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2018 - 11:46 #4
Du har vel ikke Caps Lock Aktiv?
Avatar billede fjorbak Seniormester
15. juli 2018 - 11:55 #5
Nej det har jeg ikke og jeg har gennemført alt og stadig intet nyt, sprog og alt er der som det skal være, og jeg lukker pc ned hver gang og laver en koldstart. Men alt dette er startet indenfor 4 dage siden
Avatar billede fjorbak Seniormester
15. juli 2018 - 12:10 #6
Hvad mener du jeg har på maskinen en rodkit eller hvad, jeg har heller ikke mine pps i startknappen, og når jeg skal lukke helt ned skal jeg slukke maskinen på tændknappen
Avatar billede fjorbak Seniormester
15. juli 2018 - 14:17 #7
Desværre ingen hjælp her
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2018 - 19:19 #8
hvis du har en bærbar, der har indbygget gendannelse (og du har selvfølgelig sikkerhedskopi af dine data) så gendan til fabriksindstillinger, og tag den derfra.
Oplysninger i #6 burde du nok have med i det oprindelige spg.
Avatar billede fjorbak Seniormester
18. juli 2018 - 22:09 #9
Hejsa alle som gerne vil hjælpe jeg har prøvet at skifte HDD for at ville ud af HP men den er så integreret at jeg ikke får lov til at noget jeg forsøgte at genetablere men det lykkedes ikke. så det er bare op ad bakke
Avatar billede fjorbak Seniormester
18. juli 2018 - 22:13 #10
NB eg vil da lige sige at alle data er i behold, og efter jeg formaterede HDD viste det sig at kun 300 gb var til rådighed, det vil sige at der rent faktisk ligger noget opstart på de sidste 200 GB er det ikke korrekt. Kan det ikke lade sig gøre at installere andet styresystem på en HP
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juli 2018 - 08:00 #11
du kan skifte til Linux. Mint Linux er noget, der ligner tidligere Windows noget, og er en lille, let version. Ubuntu Linux er en 'jeg kan alt' version som er lidt sværere at komme igang med, men flot og velfungerende.
Ved installation af en Linux kan du rydde hele harddisken, så der ikke ligger gammelt HP på.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. juli 2018 - 09:30 #12
Du kunne jo også foretage en Oprydning ved hjælp af Windows PowerShell.(Admin)
https://ibb.co/bLq99J
Klik på Windows knappen + X knappen og wælg PowerShell.(Admin)
Skriv nu skriv eller kopier følgende og sæt ind " cleanmgr /sageset  "                    " " UdeladesTryk på Enter-tasten
Lad kommandoprompten forblive åben - den skal bruges igen senere...
Sæt flueben i det hele i boksen, som kommer frem - også selv om den måske brokker sig lidt.
Klik OK
Derefter Skriver du i Kommandoprompten:"  cleanmgr  "  " " Udelades eller kopier følgende og sæt ind
Tryk på Enter-tasten
Den går nu direkte til Ryd op i system filerne Sæt flueben i det hele
Klik på OK
Klik på Ja til at slette det hele Kør også" sfc /scannow "  " " Udelades

Næste trin er oprydning i
C:\Windows\SoftwareDistribution hvor mappen Download åbnes og tømmes
C:\Windows\Temp Mappen  indhold slettes ligeledes
Gå derefter til
C:\Users\dit navn\AppData\Local\Temp
Tøm også denne mappe’ du kan risikere at der er et par mapper som ikke kan fjernes spring dem blot over
Det er kørende Programmer på dit system!
Herefter skal du huske at tømme Papirkurven.
Avatar billede fjorbak Seniormester
19. juli 2018 - 10:13 #13
Tak for de dejlige ord, men HP har lagt en ting på min PC og jeg har prøvet at skifte HDD og samme resultat, jeg kan ikke få lov til at lægge noget på via drevet
Avatar billede poko1 Ekspert
19. juli 2018 - 10:19 #14
Nu har jeg lige skimmet tråden og kan ikke se hvilken model HP du har?
Hvis det er en nyere Model så kører den sikkert EFI/UEFI BIOS?
Så skal HDD være helt tom og Uallokeret det kan du gøre under installationen!
Men så kræves der yderligere oplysninger.
Avatar billede fjorbak Seniormester
22. juli 2018 - 12:01 #15
POKO, du har ret der kommer noget frem med EFI/UEFI  men jeg har ikke en HDD hvor der ikke er uallokeret og jeg kan intet, da selve windows ligger på HDD, men jeg har en ny Windows, men jeg er taget på ferie og vil holde kontakten til dig, deuden har jeg en anden HDD som skulle være tom, jeg er hjemme i næste uge, men tak for din henvendelse.