Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. juli 2018 - 11:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HP Printer kan ikke udprinte Foto-Papir

Jeg har en HP Deskjet F4210 (All-In-One) Printer ...
*
I lang tid, har den ikke villet udprinte på Fotopapir.

Det har den kunnet - For længe siden.

Printer godt nok på almindeligt papir.

Jeg sætter den til "Fotopapir" på Computeren.
Men den står bare og arbejder. - Intet kommer ud !

Ender, altid med, at jeg må hive fotopapiret ud af maskinen.
(Helt blankt).

Øh - Hvad gør man lige ?
*
God Søndag fra Jørn *
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. juli 2018 - 11:59 #1
Prøv at afinstallere printerdriverne.

Download derefter gratisprogrammet "Unlocker".

https://unlocker-x64.en.softonic.com/

Afhængigt af hvilken udgave af Windows du bruger, så download de nyeste printerdrivere til din printer på HP´s hjemmeside.

Du nævner selv den har kunnet - for længe siden. Dette kan godt give en mistanke op driverne skal opdateres.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. juli 2018 - 14:28 #2
Når du sætter den til "fotopapir", forventer den at få noget papir der er tykkere og kraftigere end almindlig 80g papir. De ruller der skal føre papiret frem, løsnes en lille smule, for ikke at slide for meget, når nu der kommer tykkere papir.

Nogle printere aktiverer dog en helt anden bakke, specielt beregnet til små stykker fotopapir - er det denne du bruger?

Af en eller anden grund, kan den ikke gribe om fotopapiret (lyder det som om), og det kan enten skyldes at rullerne er for løse eller for stramme. Eller at noget sidder i klemme.

Prøv at "lege" med de forskellige papirindstillinger, og se om du kan finde ud af, hvornår/hvordan den bevæger rullerne. Prøv evt. forsigtigt at hjælpe papiret i gang, ved at skubbe på det.

Er det en selvstændig bakke, er det ikke utænkeligt at rullerne er tørret ud. De kan renses med husholdningssprit - hvis du da kan komme til dem. Rens helst i modsatte retning af, hvad de drejer.

Jeg tror ikke på printerdrivere, når det har virket før... - men det kan da ikke udelukkes, og det skader ikke at tjekke for ny drivere...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. juli 2018 - 14:33 #3
Jeg siger = T*A*K ...
Kigger på det ... Senere ...
men TAK ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. juli 2018 - 19:11 #4
NU virket det !
Dejligt !
Jeg har brugt begge jeres gode råd ...
Tak til jer begge ...
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. juli 2018 - 19:23 #5
Det var godt :-)