Avatar billede Ole Lukøje Praktikant
17. juli 2018 - 11:55 Der er 13 kommentarer

Tastatur

I Win 7 er der i højre side af tastaturet blå tal. For at undertrykke dem og få bogstaver frem skal Fn-tasten nedtrykkes. Hvordan opnås en tilstand hvor bogstaver er aktive hele tiden.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. juli 2018 - 12:14 #1
Hvilket tastatur ? Lyder underligt Til højre findes normalt et Numerisk Tastatur hvilket kan aktiveres eller deaktiveres med numlock tasten.
Send gerne Skærmklip.
Avatar billede Ole Lukøje Praktikant
17. juli 2018 - 13:26 #2
Bærbart tastatur med blå tal i tasterne hvor der også er hvide bogstaver. Fn-tasten aktiverer en af delene.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. juli 2018 - 13:38 #3
At de er blå er nok afhængig af Computer model "Navn"
https://ibb.co/imoZ6y
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2018 - 13:39 #4
InitialKeyboardIndicators skal være 0 i regdb
https://www.computerhope.com/issues/ch000792.htm
Avatar billede poko1 Ekspert
17. juli 2018 - 13:53 #5
Hvis det er fordi du vil have Permanent tal så skal du i regedit!
Tryk på Windows Tasten og R Samtidig og vælg 2 i begge
https://ibb.co/cnQveJ
https://ibb.co/iA5dzJ
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2018 - 21:18 #6
Som jeg forstår det skriver den kun fn kombination af det der står med blåt på tasten ikke?
Har du en taste øverst til højre der hedder numlock der står med blå (evt sammen med scr lock der er sort)?
Prøv at trykke på Fn+ denne numlock taste.
skriver den så bogstaver i stedet?
Avatar billede poko1 Ekspert
17. juli 2018 - 21:33 #7
Pas nu på De har en hemmelig Computer som vi ikke må vide noget om lol.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2018 - 23:45 #8
Haha Poko1 :-)
Avatar billede Ole Lukøje Praktikant
18. juli 2018 - 11:52 #9
Ingen svar rammer rigtigt
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juli 2018 - 12:12 #10
Mit svar i # 7 Rammer dog præcist
Meningen her På Eksperten at man mest og muligt beskriver sin Pc. så andre de har haft et lignende problem kan videregive sine løsninger til andre!
Så jeg forlader denne tråd og hvad jeg ønsker dig egner sigikke til offentliggørelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2018 - 18:22 #11
#9 Det var da ærgerligt.
#10 At du forlader tråden kan jeg acceptere, men synes dog du er lidt for "skarp" i din sidste udmelding.
Det synes jeg ikke er i orden.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2018 - 18:23 #12
Men når det så er sagt, så har vi stadig ikke fået oplysninger om pc.
Og det begrænser muligheder for hjælp.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2018 - 18:50 #13
Ole Lukøje er jo (med mindre, der ér ham) anonym, og behøver ikke være flov over spørgsmål eller det at have en tilbuds-pc. Min er noget skod fra giganten til 4kkr, men den kan det, jeg skal bruge Lenovo Ideapad 320-15IKB 81BG. Valgt pga num tastatur og plads til disk #2