Avatar billede andersschou Novice
17. juli 2018 - 12:04 Der er 6 kommentarer

oprette listitem via javakode

når jeg skriver denne linie kode
var clientContext =new SP.ClientContext('https://postnord.sharepoint.com/sites/Nintexblanketter_DK/Dansk/Test/ans%C3%A6ttelse/Lists');

så får jeg fejl
Objektet understøtter ikke denne handling

her hele koden:
  function createListItem() {
        alert('1');

        var clientContext =new SP.ClientContext('https://postnord.sharepoint.com/sites/Nintexblanketter_DK/Dansk/Test/ans%C3%A6ttelse/Lists');
        alert('2');
        var List = clientContext.get_web().get_lists().getByTitle('testen');
        alert('3');
        var itemCreateInfo = new SP.ListItemCreationInformation();
        alert('4');
        var ListItem = List.addItem(itemCreateInfo);
        alert('5');
        ListItem.set_item('Title', 'jubii!');
        ListItem.set_item('body', 'hej verden!');
        alert('7');
        ListItem.update();
        alert('8');
    }

HJÆLP
Avatar billede keysersoze Guru
17. juli 2018 - 17:49 #1
Java eller JavaScript? Arbejder du i SharePoint?
Avatar billede andersschou Novice
17. juli 2018 - 18:06 #2
Javascript og ja sharepoint
Avatar billede keysersoze Guru
17. juli 2018 - 18:43 #3
Har du sikret dig at ClientContext er tilgængeligt? Vstnok noget a la SP.SOD.executeFunc('sp.js', 'SP.ClientContext', sharePointReady);
Avatar billede andersschou Novice
19. juli 2018 - 09:58 #4
det har jeg så nu.
har gemt hele min kode i en aspx-fil og langt den i dokumenter på SharePoint (online)
går står at sp ikke er difineret... hele min aspxfil ser ud som følger

<html>
<head>
<title>Page Title</title>
</head>

<body>
    <form>
        <br>
        input til funktion der testes:<br><br>
      <input id="testinput" type="text" name="firstname"><br>
      <br>
      <button type="button" onclick="createListItem()">test ved klik</button>
    </form>
</body>
<script scr="sp.js"></script>
<script>

SP.SOD.executeFunc('sp.js', 'SP.ClientContext', createListItem);

function createListItem() {
    alert('igang2')
    var clientContext =new SP.ClientContext('https://postnord.sharepoint.com/sites/Nintexblanketter_DK/Dansk/Test/ans%C3%A6ttelse/Lists');
    var List = clientContext.get_web().get_lists().getByTitle('testen');
    var itemCreateInfo = new SP.ListItemCreationInformation();
    var ListItem = List.addItem(itemCreateInfo);
    ListItem.set_item('Title', 'jubii!');
    ListItem.set_item('body', 'hej verden!');
    ListItem.update();
}
</script>

</html>
Avatar billede keysersoze Guru
22. juli 2018 - 09:51 #5
Pas - så tør jeg ikke helt sige det, arbejder (heldigvis) ikke med SP mere :)
Avatar billede andersschou Novice
23. juli 2018 - 13:30 #6
øv...
men tak for ihærdigt forsøg og tilbagemelding :-)