Avatar billede EHN Novice
21. juli 2018 - 09:25 Der er 16 kommentarer

Processor skift?

har desværre ikke den store viden når det kommer til computere og hardware.
Derfor ville jeg lige hør jer, om mine specifikationer (processer) er up to date. Grunden til jeg spørger er, fordi når jeg tjekker på Systemrequirementslab, siger den min processer ikke kan følge med i bl.a. battlefield 1.
HAr købt computeren af en der selv har samlet den.
og er det overhovedet muligt, at skifte processoren?

Processor Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU @ 3.40GHz, 3401 Mhz, 4 Kerne(r), 4 Logisk(e) processor(er)

Installeret fysisk hukommelse (RAM)    16,0 GB

Grafikkort NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti

MVH EHN
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2018 - 09:34 #1
Ja man kan godt skifte en processor.
Men om du kan få en der yder bedre på dit bundkort skal man vide hvad det hedder?

En anden ting kan være at man bliver nødt til at installere Windows om, da ydelses ændringen kan være større end det som Microsoft accepterer. Dette kan betyde at man er nødt til at købe en ny licens hvis man ikke har en der kan flyttes over på det nye system.

Med hensyn til om den er "up to date" vil jeg lade andre vurdere. Jeg gamer ikke.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juli 2018 - 09:53 #2
Hej jeg vil sige at jeg ikke mener du har brug for hverken ny CPU eller Bundkort og selv Grafikkort er jo af "nyere dato" Selvfølgelig ikke fra i går eller sidste uge! men hvis det er fordi du syntes den er blevet lidt træg? Skulle du måske tænke på oprydning eller en ny ren Installation af dit styresystem!
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2018 - 10:11 #3
Forstår ikke helt hvorfor din cpu skulle være et problem??
Når men kigger på "Canyrunit" og ser på det anbefalede for spillet er din cpu bedre end det anbefalede:
Her er en sammenligning af din cpu og det de anbefaler:
http://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-4790-vs-Intel-Core-i5-7500/2293vs3648
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2018 - 10:48 #4
den kan SAGTENS trække det spil.
det er grafikkortet der yder, ikke cpu.

jeg har samme cpu og kører alle spil på ultra
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
21. juli 2018 - 13:39 #5
Det er en ret kraftig processor
8038 på "cpubenchmark" se
https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i7-7700K+%40+4.20GHz&id=2874
Avatar billede posten Ekspert
21. juli 2018 - 14:21 #6
kan ikke se hvad dit problem sku være  havde bare lidt problemer da ikke skrev de ram der er på skærmkortet men her er hvad der kræves :  OS: 64-bit Windows 7, Windows 8.1 and Windows 10
- Processor (AMD): AMD FX-6350
- Processor (Intel): Core i5 6600K
- Memory: 8GB RAM
- Graphics card (AMD): AMD Radeon HD 7850 2GB
- Graphics card (Nvidia): Nvidia GeForce GTX 660 2GB
- DirectX: 11.0 Compatible video card or equivalent
- Online Connection Requirements: 512 KBPS or faster Internet connection
- Hard-drive space: 50GB
da jeg ser din i5 har 7500 0g spillet kræver de 6600 og som andre nævner skærmkortet kræves der 2 gb og som jeg kan se det magter dit skærmkort 11 gb og i bundkortet har du det dobbelte af det der kræves
måske hastigheden på din forbindelse er et problemn hvis den er mindre 512 KBPS
Avatar billede posten Ekspert
21. juli 2018 - 14:27 #7
du glemte vist også om du kører i 32-bit eller 64-bit men er nok det sidste når du har 160ram i bundkortet
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juli 2018 - 14:59 #8
Helt ærligt syntes i ikke der er ved at gå koks i denne tråd der er jo skrevet det der skal. og vedkommende er ikke vendt tilbage! Men det er jo nok i det hele taget problemet her på Eksperten. og derfor der stilles færre og færre spørgsmål her!
Avatar billede EHN Novice
21. juli 2018 - 15:28 #9
Jeg skal nok vende tilbage når jeg får tid. Er lige ude og nyde vejret.
God dag allesammen
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2018 - 15:53 #10
#9 Synes jeg er helt i orden :-)
Det har jeg også gjort indtil nu.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juli 2018 - 16:16 #11
#10 Det var jo heller ikke hæftet på spørger men du havde jo allerede i #3  Vist performance på I5 Og så kommer alle kloge hoveder der ikke læser hvad der er skrevet inden! sågar en oplysning om en i7 :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2018 - 16:23 #12
#11 Ja det har du ret i poko1
Men det tager jeg nu ikke så tungt. :-)
Solen skinner og livet er dejligt :-)
Avatar billede EHN Novice
23. juli 2018 - 17:04 #13
jeg takker mange gange for jeres svar. har vist fået svar på mine spørgsmål. holder mig til den processor jeg nu har.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2018 - 17:09 #14
Velbekomme
Det er bare fint :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
23. juli 2018 - 17:21 #15
Ok!
Avatar billede posten Ekspert
24. juli 2018 - 05:42 #16
oki