Avatar billede oldemor Mester
22. juli 2018 - 15:40 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

windows live mail

Hej
Er der nogen der ved hvordan man kan læse sine gamle e-mails som engang er blevet hentet i windows live mail.
Avatar billede INK Ekspert
22. juli 2018 - 15:42 #1
Avatar billede oldemor Mester
22. juli 2018 - 15:57 #2
Jeg har windows live mail liggende på den gamle computer og har nu fået en ny computer. På den nye kører jeg med g-mail og så tænkte jeg om det ikke var muligt at exportere mailene fra den gamle computer ud i et andet format og over på en usb nøgle og over på den nye computer så g-mail kan læse dem
Avatar billede INK Ekspert
22. juli 2018 - 17:15 #3
Hvis du brugte den samme gmail konto på den gamle, så burde alle dine mails jo ligge i gmail allerede. Hvis du har skiftet mailkonto, så er det en anden sag.
Hvordan læser du din gmail nu? I en browser (Internet Explorer eller anden)? eller i en e-mail klient som eksempelvis det i Windows 10 indbyggede mailprogram ?

Hvis det ikke var gmail i Windows Live Mail, så skal du eksportere disse mails til et format, som andre mail-klienter kan læse. I ovennævnte link behandles Thunderbird, men det kunne også være Outlook eller et tredje program.

Hvis det blot er for at kunne læse mails, så kunne du anvende Thunderbird på den nye pc til læsning. Hvorvidt du også vil anvende den til din g-mail er op til dig. Fortæl lige lidt mere.
Avatar billede oldemor Mester
22. juli 2018 - 18:17 #4
jeg havde ikke g-mail på den gamle computer men kun windows live mail. På den nye computer læser jeg g-mail i chrome browser. Jeg har mulighed for at evt. at bruge Microsoft Outlook 2007, men ved jo ikke om den kan læse dem.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. juli 2018 - 18:36 #5
Hvis du havde en Microsoft Livemail konto og password så brug den nye Windows Mail Opret den samme e:mail og password og du vil i løbet af kort tid blive spurgt om du vil importere dine mail og dine Kontakt personer hvor du blot skal bekræfte og Voila!
Jeg har endda min gamle " Live.dk"
Avatar billede poko1 Ekspert
22. juli 2018 - 18:43 #6
Derud over kan du tilknytte andre E:mail konto.
https://ibb.co/dkcQOd
Avatar billede INK Ekspert
22. juli 2018 - 19:33 #7
#4 hvem var din mailleverandør på den gamle? YouSee eller ?
Avatar billede oldemor Mester
22. juli 2018 - 21:20 #8
Det var Tdc
Avatar billede poko1 Ekspert
22. juli 2018 - 21:37 #9
Skrev du ikke at det var en Live Mail?
Hverken TDC eller YOUSEE har live mail!
Avatar billede oldemor Mester
22. juli 2018 - 22:05 #10
Det er det mail program der lå i pakken essintials fra Microsoft. Det er ikke en postkasse på nettet men et program hvor du henter posten ind i programmet til computeren.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. juli 2018 - 22:13 #11
Ja men det var jo blot en Outlook Conector så man kunne oprette en Microsoft  live.dk eller en live.com eller Hotmail.dk konto og det var jo inde i Office Outlook Mail.
TDC er jo blot din Internet udbyder.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2018 - 23:31 #12
Avatar billede poko1 Ekspert
22. juli 2018 - 23:44 #13
Det er jo en Live Mail
Avatar billede poko1 Ekspert
22. juli 2018 - 23:48 #14
Dette var min live mail som automatisk blev hentet over i Windows Mail da der blev spurgt og jeg trykte Ok.
https://ibb.co/mqo8td
Avatar billede INK Ekspert
23. juli 2018 - 06:14 #15
Med en gammel TDC mail ligger dine mails ikke længere på serveren hos TDC/ YouSee, men alene som .eml filer på din PC.

WindowsLive Mail er et program (mailklient), der ligger på din pc. Det har intet med Microsoft LiveMail at gøre. En LiveMail konto kan selvfølgelig hentes ned på WLM.

Du har nu to muligheder.
Du kan installere Thunderbird på din gamle pc og overføre dine mails til dette program. Derefter installerer du Thunderbird på den nye pc og overfører Thunderbird filerne med et usb stik.
Alternativt kan du fra Windows Live Mail eksportere dine mails (og kontaktpersoner) til en usb. Flytte dem til den nye pc og importere dem i Thunderbird.

Altsammen beskrevet i ovennævnte link #1.
Avatar billede INK Ekspert
23. juli 2018 - 06:16 #16
Avatar billede poko1 Ekspert
23. juli 2018 - 06:39 #17
#16 FRA  Microsoft Esssentiell 2012
#10 Det er det mail program der lå i pakken essintials fra Microsoft.

https://ibb.co/nr5N4J
Avatar billede oldemor Mester
27. juli 2018 - 10:51 #18
Så nu har jeg selv fundet løsningen. Jeg oprettede en g-mail og så videre sendte jeg alle mine mail fra det gamle program og over til min g-mail og så kunne jeg læse dem der. Så løsningen er fundet.