Avatar billede Walletform Praktikant
24. juli 2018 - 07:46 Der er 4 kommentarer

Hvordan retter jeg det her?

Hej Computerworld!

Jeg har siddet og rodet lidt med min hjemmeside og dens filer og hele sitet fungerede i går. Her til morgen, når jeg forsøger at tilgå sitet får jeg følgende besked:

"Error establishing a database connection.
This either means that the username and password information in your wp-config.php file is incorrect or we can’t contact the database server at mysql85.unoeuro.com. This could mean your host’s database server is down.

Are you sure you have the correct username and password?
Are you sure that you have typed the correct hostname?
Are you sure that the database server is running?
If you’re unsure what these terms mean you should probably contact your host. If you still need help you can always visit the WordPress Support Forums"

Jeg har hverken rodet med min database eller username/password?  Er der nogen af jer, som har oplevet lignende?

Vh. Peter fra https://walletform.com
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2018 - 09:51 #1
https:// slås fra, og man kommer ikke videre - måske fejl i .htaccess filen
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2018 - 13:54 #2
Du skal kontrollere i din wp-config.php at servernavn, brugernavn og password stemmer med det oplyste fra unoeuro
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2018 - 14:36 #3
glipper alt, så få 1€-support til at indlæse backup fra 22.7.2018
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
24. juli 2018 - 17:02 #4
hvilke database API anvender du ?? (mysql eller mysqli)
hvilke vertion af PHP anvender du ?? alle functioner startende med mysql_ er fjernet i PHP7, burde godt nok give en unknown command hvis det er det
hvilke vertion af WP anvender du ??

et vildt gæt!!din PHP er opdateret til PHP7 og du anvender stadig det gamle mysql API