Avatar billede Lasse Olsen Juniormester
30. juli 2018 - 11:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DOwnload excel fil fra hjemmeside

Hej Computerworld
Jeg søger hjælp til at downloade en bestemt excel fil fra Danmarks Nationalbank:
https://www.nationalbanken.dk/en/Pages/Default.aspx
FIlen jeg søger ligger under Interest Rates i højre side=>Download excel.
Indtil videre har jeg nedenstående kode til at åbne hjemmesiden.
Er der nogle der kan hjælpe mig videre.
Sub GetData()
Dim appIE As Object
Set appIE = CreateObject("internetexplorer.application")

With appIE
    .Navigate "https://www.nationalbanken.dk/en/Pages/Default.aspx"
    .Visible = True
End With

Do While appIE.Busy
    DoEvents
Loop

End Sub
30. juli 2018 - 12:40 #1
HEJ,

Jeg har INGEN problemer med at downloade / hente denne  EXCEL - fil.

Undskyld jeg spørger, men er selve download'en dit reelle problem ?

Kristian
Avatar billede Lasse Olsen Juniormester
30. juli 2018 - 12:44 #2
Der er ingen problemer, jeg vil bare gerne lære hvordan man koder et program der kan hente en excel fil over en given hjemmeside :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. juli 2018 - 13:48 #3