Avatar billede Anna T. Praktikant
03. august 2018 - 14:42 Der er 3 kommentarer

Ny eller gammel

Hej. Jeg står i en situation, hvor skærmen på min macbook air ("11,6" fra 2012) er gået i stykker og skal fikses. En ny skærm koster ca. 3500,- (hvis det skal være ordenligt) og har derfor overvejet om jeg skulle investere i en helt ny mac inden skolestart. Eftersom jeg er studerende og pengepungen er rimelig flad, så fandt jeg en macbook pro "15,4" fra 2010 til 2000,-, men ved ikke om den ville kunne opfylde kravene til år 2018 - bruger kun computer til skole og streaming af film, samt internettet. Skal den gamle skærm fikses eller kan det betale sig med den anden computer? Hilsen Anna:))
Avatar billede egonspock Seniormester
03. august 2018 - 15:14 #1
Pro'erne fra 2010 har haft problemer med grafikkortet, så tjek lige at den kan sættes til en ekstra skærm og vise videoer i fuld-skærm. Bemærk også denne artikel: https://www.computerworld.dk/art/243813/disse-mac-computere-vil-ikke-kunne-opgradere-til-den-kommende-macos-mojave-til-efteraaret-se-listen-her

Til gengæld er skærmen noget af det dyreste at skifte, så det lyder ikke galt.
Avatar billede INK Ekspert
03. august 2018 - 17:28 #2
Du burde kunne finde en brugt MacBook Pro 13" skærm med intel i5 processor til 2.500-3000,-kr i Den Blå Avis. Sæt en SSD disk på 256 GB i den, og du har en fin maskine i de næste 2-3 år (eller mere). Undersøg hvor mange "Cycles" batteriet har haft, måske skal det også skiftes?
Din nuværende Mac kan sælges som reservedel for måske en tusse +/-.
Avatar billede milter Ekspert
03. august 2018 - 22:42 #3
Du skriver: " macbook pro "15,4" fra 2010 til 2000,-,"  Glem alt om det, glem i det hele taget alt om at købe en brugt bærbar, som er mere end tre år gammel. inks kommentar i #2 lyder fornuftig, men slutprisen for det hele ender nok omkring 3500,-kr eller lidt mere,  og så er spørgsmålet, om du ikke kan få noget mere brugbart og langtidsholdbart på en anden måde?

Den kommentar (og andet i dit spørgsmål),  tyder på, at kun Mac er godt nok til dig. Ja, jeg indrømmer, jeg har aldrig haft en Mac, men hvis dit budget er max 2000, så ville jeg ikke kigge på Mac.

Du skriver ikke, hvilket trin, du er på i din skolegang. Er det start i gymnasiet, eller ....?