Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. august 2018 - 20:16 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Edge (Windoes 10)

Jeg har fået en bærbar Lenovo.

Med Windows 10 og Microsoft Edge Browser.

Den er vel god nok ....

Men jeg foretrækker den gamle, kendte Firefox ....

Synes jeg fik en melding om at Edge kørte -

Før jeg kunne lukke (Eller noget i den stil.

Men kan man ikke sætte indstillingerne til at Edge IKKE starter og kører AUTOMATISK ....

Som sagt - Vil jeg helst bruge Firefox som "Foretrukne Browser"

Hvordan gør jeg det ?

Og slukker for Edge, som akromatisk start (Eller hvad den nu gør)

God Tirsdag. Til jer - Derude ... Venlig Hilsen * Jørn *
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2018 - 20:20 #1
Med Edge henter du Firefox og installerer den. Her vælger du at Firefox skal være Standard browser.
Herefter skriv standard i søg og gå i standard indstillinger for apps.
Er kan du rette den så Firefox er standard browser
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2018 - 20:21 #2
Du kan også når du skriver standard vælge en standard browser. Det burde stå i søgeresultat.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2018 - 20:25 #3
Har ikke brudt mig om denne Edge browser fra starten af så jeg har afinstalleret den helt selvom nogle advarer mod det og siger at den er en del af Windows 10.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. august 2018 - 21:27 #4
Jeg bruger den jævnligt når i.e. ikke vil åbne en side
https://ibb.co/ipRs1K
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2018 - 21:28 #5
En sidste:
Gå i indstillinger-beskyttelse af personlige oplysninger-baggrundsapps.
Er der noget med Edge her slå den fra.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. august 2018 - 21:34 #6
Den er nu ikke så dårlig længere
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2018 - 21:35 #7
Nej måske ikke men jeg synes Firefox er bedre :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. august 2018 - 22:24 #8
STOR tak til jer - Har lige set jeres svar - Går i seng NU ...

Kigger på det i morgen - Men TAK
Avatar billede posten Ekspert
08. august 2018 - 02:40 #9
og undertegnet kan nu bedst li chrome da jeg jo kan se ALLE  mine koder dér bruger så internet explorer som nr 2 og opera som nr 3
og slet ikke edge
Avatar billede posten Ekspert
08. august 2018 - 02:44 #10
og til Ikke-ekspert hent den her : https://www.mozilla.org/da/firefox/download/thanks/
så held og lykke med din firefox
Avatar billede puren Ekspert
08. august 2018 - 16:07 #11
Microsoft Edge og I.e. har et formål med deres eksistens... At hente en anden browser
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2018 - 16:17 #12
#11 Nemlig. Ie11 har jeg også stadig, men kun som ekstra. Blandt andet hvis jeg skal streame tv fra Boxer. Her har jeg indstillet CCleaner til ikke at fjerne browserdata der er vigtig for at Boxer virker rigtigt  i IE :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. august 2018 - 08:32 #13
Tak til ALLE = God hjælp !
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. august 2018 - 08:33 #14
+ God Torsdag til jer ....
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2018 - 09:10 #15
Hej Jørn. Fik du deaktiveret Edgar som du spurgte om. 😊
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. august 2018 - 13:00 #16
220661 - Kan du huske (måske) at jeg skrev om en bærbar der skrev /////
Troede det var overstået.
De har sendt den til reparation - I går eftermiddags.
Den havde Edgar.

Så det har jeg ikke - Men gemmer svaret til den kommer retur !
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2018 - 16:04 #17
Telefon stavekontrol er en fantastisk ting. EDGE skulle der stå ;-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. august 2018 - 16:27 #18
Tænkte det jo nok .... (Men vidste ikke om den hed det i slang ?) Blandt venner / u-venner ?