Avatar billede Jørgensen Novice
07. august 2018 - 22:12 Der er 8 kommentarer

PRINTER UDSKRIVER KUN GRØNT!!

Vores printer, en epson ET-2550 kan kun printe grønne billeder ud. Teksten bliver sort men hvis man vil printe et billede ud bliver det kun i grønlige farver.

Vi har prøvet at lave en "hovedrensning" to gange samt fyldt den op med blæk. Vi har også prøvet at lave testprint.

Hvad er problemet?
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. august 2018 - 23:15 #1
Har I installeret uoriginale blækpatroner?
Jeg kender ikke til Epson printere, har altid selv haft Canon-printere, men har erfaret at kvaliteten på uoriginale blækpatroner ikke altid er den bedste.
Prøv eventuelt at afinstallere printerdriverne..
Nu nævner I ikke hvilket styresystem - Windows 7, 8/8.1 eller 10, der er installeret på computeren men gå ind på Epson hjemmeside og find de nyeste drivere til det pågældende styresystem.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. august 2018 - 12:52 #2
https://files.support.epson.com/docid/cpd4/cpd42914.pdf
scroll ned til side 159 og læs - der er skrivehoved-rensning og tjek
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2018 - 14:06 #3
der er i branchen, mange måder at genere folk på som bruger uoriginale patroner
Avatar billede Jørgensen Novice
08. august 2018 - 15:09 #4
Den printer stadig grønt..

Har prøvet at lave testprint. Det er bare mærkeligt at den farve der skulle være gul, så er grøn på testprintet?

Er der en måde man kan se på om blækket er originalt?
Avatar billede puren Ekspert
08. august 2018 - 16:02 #5
kunne også bare være at det var på tide at smide den printer ud købe en ny, Så HP printer i netto til 199kr
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. august 2018 - 16:03 #6
Der vil være producenten navn/logo på patronen. Det er ikke tilfældet med uoriginale patroner.
Det kan være den røde (magenta) eller den blå (cyan) der driller idet der ikke kommer blæk ud af disse patroner, eller der er nogle urenheder der har sat sig fast i dyserne, og som ikke lige lader sig fjerne. Den røde kunne mistænkes for at være synderen, da gul og blå giver grøn, og der ingen andre farver er.
Man kan blive gråhåret af sådanne problemer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. august 2018 - 16:40 #7
#5
Det lyder som sådan meget godt, men der er sandsynligvis tale om en printer med separat sortblækpatron, men hvor farvepatronen er en sammenbygget, således at i det øjeblik f,eks. den røde farve løber tør, så hedder det en ny patron, der koster spidsen af en jetjager.
Havde engang en bekendt der købte en printer - jeg husker ikke hvilket mærke - der stod på kassen "med farvepatron" men da han havde åbnet kassen og havde pakket printeren ud, så han til sin store overraskelse at der ingen sort blæk patron var installeret i printer. Det er også en måde narre kunderne på. Dette tangerer svindel, og han brokkede sig så længe at han til sidst fik en sort blækpatron med i købt.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. august 2018 - 17:31 #8
ET-2550 er så en uden patroner, men beregnet til at påfyldes fra små flasker med farve - så den skal nok forbi en tekniker, som kan rense den, og evt skifte nogle dimser.