Avatar billede hudsonium Mester
08. august 2018 - 20:38 Der er 2 kommentarer

Optimale indstillinger ved spil på TV (via PC)

Jeg har lige investeret i en ASUS ZenBook UX430UAR-PURE5X med Windows 10

Grafikkort: Intel UHD Graphics 620
og Trigger 6 External Graphics (begge drivere opdateret)

Da jeg samtidig har et stort SAMSUNG smart-TV (UE65KS8005 SUHD-TV) vil jeg gerne kunne spille mine PC-spil på TVet.

PC og TV er forbundet direkte med (microHDMI)-HDMI, og billedet står rigtig flot på TVet hvad angår opløsning. Der er ingen mærkbar forsinkelse i overførslen.

Jeg har dog på fornemmelsen at indstillingen ikke er optimal. Når grafikken bevæger sig hurtigt, ser det lige lovlig 'hakkende' ud på TVet, hvorimod samme spil på PCens skærm ser fint ud.

Diverse film fra youtube med det samme spil (spillet på XBOX) ser også godt og flydende ud.

Jeg kan på google eller i min enhedshåndtering ikke rigtig finde nogen indstilling for HDMI ud, som kan justeres/optimeres.

TVet har diverse indstillinger, og søger man på google findes der beskrivelser af hvordan et TV kan optimeres til at vise spil fra en PC. Problemet er, at mange af dem modsiger hinanden så det er svært at finde en klar fremgangsmåde.

Hvis nogen herinde har erfaringer med dette, så vil jeg meget gerne høre om det. Alle forslag er velkomne.

MVH
Avatar billede puren Ekspert
08. august 2018 - 21:42 #1
dit tv har en masse funk. som glatter på billede, det er ok når man ser tv men når du bruger en pc bliver det til en gang snot så ind og slå det fra
Avatar billede hudsonium Mester
09. august 2018 - 06:27 #2
Jovist, men det var jo så disse funktioner som diverse folk på nettet var uenige om.

Hvilke mener du der skal justeres på?