Avatar billede bas Forsker
09. august 2018 - 19:39 Der er 9 kommentarer

Ipad Mini - apps crasher

Hej,
Jeg har en iPad Mini med nogle år på bagen.
Styresystemet bliver ikke længere opdateret på iPad'en.
Jeg oplevere mere og mere, at apps crasher og ikke bliver
bliver installeret ordentligt.
Vil det mon hjælpe nok at nulstille iPad'en helt, eller er
tiden måske bare løbet fra den f.eks. hvad RAM og WiFi
angår?

Jeg overvejer lidt at købe en ny telefon i stedet - måske
en Huawei P10 eller en OnePlus.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2018 - 22:26 #1
den er for gammel. apps crasher fordi de er nyere
Avatar billede bas Forsker
10. august 2018 - 06:25 #2
Tak for din kommentar.
Så er jeg næsten nødt til at købe en ny telefon. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2018 - 09:23 #3
det er også lidt pudsigt - de gamle er jo kun til 32bit apps. Yousee musik opdateres kun i 64bit, så 32bit der er rigtig gammel kode. Modsat, så kører yousee tv en anden politik - der opdateres 32bit løbende. Min, den gamle, er derfor kun til at chromecaste til tv - alt andet køres på nyere enheder.
Avatar billede bas Forsker
10. august 2018 - 15:38 #4
Jeg bruger også min iPad Mini til Chromecast, men jeg oplever mere og mere, at forbindelsen til Chromecast pludseligt forsvinder og at apps lukker ned eller ikke vil åbne. Det er f.eks. DR TV og TV2 Play - men også andre apps. Derfor tænker jeg, om det kan være noget med RAM og WiFi - men der kan måske så også være noget med 32bit vs. 64bit.
Jeg har taget strømmen fra min Chromecast og genstartet osv., men det har ikke løst problemerne.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2018 - 15:55 #5
jeg har total nulstillet min, og oprettet id kun på den. Og så kun tv & musik-apps - dem, der er i 64bit kommer ud og spørger, om ældre version skal bruges.
Alt andet på den er ikke taget i brug, så den belastes minimalt.
Avatar billede bas Forsker
10. august 2018 - 16:34 #6
Jeg bruger også min iPad Mini til Chromecast - bl.a. TV2 Play og DR TV.
Jeg oplever ofte, at forbindelsen til Chromecast pludseligt forsvinder, og at apps pludseligt lukker ned eller ikke vil åbne. Jeg tænker, at det måske kan være pga. for lidt RAM og for dårlig/gammel WiFi teknologi. Der kan måske så også være noget med 32bit vs. 64bit som claes57 skriver.
Jeg bruger dog også min iPad Mini til surf, mail og andre apps, og jeg tænker, at jeg nok godt kunne bruge en nyere og bedre mobil enhed.
Jeg tænker, at f.eks. en Huawei P10 nok kunne være en god løsning.
Jeg kunne nok også godt klare mig med mindre, men vil gerne have en mobil enhed der understøtter AC WiFi.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2018 - 17:03 #7
du får mere fart og opdateringer med en ny tlf.
Huawei P10 Plus er pt på restsalg i elgiganten (ikke online) til 3000kr
https://www.elgiganten.dk/cms/huawei-p10/huawei-p10-og-p10-plus-billedskon-perfektion/
Avatar billede bas Forsker
10. august 2018 - 17:12 #8
Tak for henvisningen. Jeg kan se, at Telenor har Huawei P10 - den kan vel også gøre det? Jeg er i forvejen kunde hos Telenor.
Overvejer dog også lidt en OnePlus 6.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2018 - 18:01 #9
OnePlus 6 er så uden mulighed for 2 simkort, og uden plads til sdkort - jeg ved ikke, om Huawei kan have sdkort og 2 sim samtidigt, eller om den ene port er en til enten/eller. Jeg ville selv vælge Huawei da mine hænder ikke er større end til 5½", og størrelsen er det, jeg går efter i brug.