Avatar billede Sebastian Bjørnsen Praktikant
10. august 2018 - 20:59 Der er 3 kommentarer

Ny online identitet - hvad synes i?

Hej eksperter!

Vi har på https://alfabeto.dk valgt at ændre vores online identitet, såvel som ikke passende til målgruppen.

Det nye er nu live (godt nok med lidt børnesygdomme), og jeg vil høre hvad jeres take er på det nye design.

Det nye design har til formål at gå helt ind til benet, men på flot og huskværdig vis.

Jeg vil tage imod feedback med stor tak, og ser frem til at høre fra jer!

Kort om konceptet:
Alfabeto er en virksomheder, som ønsker at strømline et ellers kaotisk tekstmarked, ved at skabe et intuitivt miljø, hvor virksomheder kan finde tekstforfattere, og arbejde sammen.
Prisstrukturen er simpel, og afgøres igennem dialog mellem de to parter. Det er gratis at benytte for virksomheder.

Venlig hilsen
Sebastian Bjørnsen
Avatar billede milter Ekspert
10. august 2018 - 21:59 #1
Undskyld, men hvis jeres tekstforfatteres kunnen er på samme sproglige og grammatiske niveau som dette indlæg, så får I nok ikke mange kunder. Jeg kan umiddelbart tælle ti fejl.

Jeg ved godt, nogle ikke tager den slags så højtideligt, men et firma som jeres burde have 100%  styr på den slags.
Avatar billede Sebastian Bjørnsen Praktikant
10. august 2018 - 22:51 #2
Hej milter

Tak for din feedback.

Du har helt ret i, at jeg ikke er 100-meter-løber i retskrivning, men det har nu heller aldrig været mit område. Til dét har vi dygtige skribenter tilknyttet som alle har en relevant uddannelse bag sig.
Avatar billede milter Ekspert
11. august 2018 - 20:45 #3
Min samvittighed fik mig til at forsøge at sammensætte en lidt mere konstruktiv kritik end kommentaren i mit  indlæg #1, og derfor har jeg så brugt lidt tid på at gennemlæse siderne på jeres foreløbige hjemmeside :-)

Jeg må starte med en indrømmelse: Jeg er ikke på nogen måde ekspert i SEO, webdesign eller copywriting og har heller ikke nogen ph.d  i dansk sprogbrug. Jeg taler udelukkende ud fra de erfaringer, mine år på nettet har givet mig, plus tre års arbejde med at stable min egen hjemmeside på benene.

Min kritik i indlæg #1 gælder også for jeres hjemmeside, selv om der på den er færre sproglige og grammatiske fejl. Min væsentligste kritik af alfabeto.dk er:

1:  Indgangssiden ligner noget fra dengang, normal skærmopløsning var på 800x600 . Tekststørrelse og bogstavafstand er væsentlige ingredienser her.

2:  Brug af for mange tekstfarver virker uprofessionelt, og brug af tekster med lav mætning vanskeliggør læsningen.

3:  Hvorfor ikke benytte det gode, danske ord ”tekstforfattere”? I det hele taget bruger I, efter min mening, for mange nørdede, engelske begreber, hvor en klar, dansk beskrivelse ville være meget mere ”flot og huskværdig”.

Jeg beklager, men du beder selv om vores mening. Min mening er, at siden, som den ser ud nu, virker uprofessionel og ikke klart og  ”på flot og huskværdig vis” fortæller, hvad det egentligt er, I ønsker at hjælpe hvem med.