Avatar billede Slettet bruger
11. august 2018 - 18:03 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Firefox - siderne går ofte ned.

Jeg har i de sidste dage oplevet at Firefox starter langsomt op, og nu er de åbne sider begyndt at gå ned, og skal gendannes.
Har nogen af jer andre oplevet dette?
Avatar billede eurositi Ekspert
11. august 2018 - 18:53 #1
Jeg har ikke oplevet ustabilitet eller hastighedsproblemer i min 64-bit Firefox. Er det bestemte sider, eller sker det en helt generel oplevelse?
Hvad siger browserkonsollen (Ctrl+Skift+J) ?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. august 2018 - 18:56 #2
rens cache - <Ctrl><Shift><Del> og tøm cache (gem adgangskoder og historik, hvis det er på privat pc/tabet)
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2018 - 20:06 #3
#1 En masse om f.eks. Indlæsning mislykkes eller Bootstrapped manifest not allowed to use, eller Forespørgsel til fremmed websted blokeret: Politikken for samme oprindelse tillader ikke læsning af fjernressourcen, mm.
Ja det er søgning på f.eks aviser.
Avatar billede eurositi Ekspert
11. august 2018 - 21:17 #4
Jeg har følgende manuelt tilføjede plugins og tilføjelser i min Firefox 61.0.2 (64-bit):
Plugin: Shockwave Flash 27.0.0
Tilføjelser:
Download with Internet Download Manager (IDM)
F.B Purity - Cleans up Facebook (WX)
Flash and Video Download

Jeg har netop lavet tilfældige søgninger på jp.dk, b.dk, ekstrabladet.dk, bt.dk, information.dk samt theguardian.co.uk uden at observere nogen fejl, så jeg tænker, at problemet må skulle søges i dit specifikke setup.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2018 - 21:34 #5
Firefox kører med det samme setup, som jeg har brugt i årevis.
Men tak for at du har prøvet den af.
Nu vil jeg afinstallere den, og gen installere, og se hvordan det går. Og så melder jeg senere tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2018 - 22:01 #6
Kører nu med nyinstallation af Firefox. Åbningen tager ca 14 sec. før den er klat.
Den er jo helt gal, men jeg har ingen ide om hvad.
Chrome bruger bare ca. 5-6 sec.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2018 - 22:45 #7
Hvordan fjerner du den??
Er det almindelig afinstallation eller Revo Uninstaller?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2018 - 22:46 #8
Har ikke problemer med Firefox overhoved :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2018 - 22:57 #9
Det var med  Revo. Jeg prøver at køre et Acronis Image ind. Ellers må jeg købe et USB kort, for min stationære Lenovo computer har on board kort, og bundkortet er så skrabet, at der ikke kan sættes et pci kort i.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2018 - 23:04 #10
Min opstart tid er også ca 6 sekunder her.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2018 - 23:11 #11
#9 Skulle du ikke prøve at køre en rense proces med CCleaner og Privazer før du køber ny hardware?
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2018 - 23:23 #12
Det havde jeg faktisk gjort. Men det hjalp gevaldigt at køre et nyt Image ind
ca 5 sec. Det er godt nok. Hvis det ikke holder, må jeg prøve at lægge mærke til eventuelle ændringer i software. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2018 - 23:24 #13
Super. Det er bare smart med Image filer :-)
Avatar billede eurositi Ekspert
11. august 2018 - 23:26 #14
Prøv at starte Firefox i Safe Mode ved at klikke på menu-ikonet > Hjælp > Genstart med tilføjelser deaktiveret.

Er det 100% sikkert, at der ikke er noget antivirus-software. som påvirker Firefox?

Ellers prøv at følge anvisningerne her: https://support.mozilla.org/en-US/kb/firefox-crashes-troubleshoot-prevent-and-get-help#w_get-help-fixing-this-crash
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2018 - 23:28 #15
#14 Du var lige nogle sec. for sent :-) Men tak alligevel.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2018 - 23:30 #16
#15 Du kan stadig medregne hans indlæg som løsning hvis du vil det :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2018 - 23:37 #17
#16 Jo men jeg ved ikke om det kunne løse problemet, for det var jo lige løst med et Image, før hans indlæg. Men jeg vil da læse hans link.

I skal alle have mange tak for jeres indlæg. 😊
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2018 - 11:44 #18
Så gik det galt med Firefox igen. Jeg deaktiverede min TrendMicro antivirus, og nu starter Firefox op på ca. 2 sec.
Så det lader til, at eurosti har ret. Jeg må skille mig af med TrendMicro og købe en anden. Det er en dyr fornøjelse, for den er ikke ret gammel.
Men jeg forstår så bare ikke, hvorfor det hjalp med et nyt Image. ØV!
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2018 - 12:04 #19
Det lyder mærkeligt. Lukker den ikke helt ned når du lukker Firefox, så den kløjes i det ved genstart af programmet. Har du noget Firefox tjeneste der starter med Windows der står og kører med nogle resurser?
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2018 - 12:10 #20
#19. Jo den lukker helt ned, så vidt jeg kan se. Jeg har ikke sat nogen tjenester til.
Jeg prøvede at sætte TrendMicro til igen, og straks blev Firefox langsom. Det gælder også når jeg søger.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2018 - 12:16 #21
Ingen indstillinger i AV programmet du kan prøve med?
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2018 - 12:44 #22
Jeg har lige gennemset det, men kan ikke se noget jeg kan rette.
Jeg installerede deres Toolbar, men det gjorde ingen forskel.
Jeg slettede CCleaner 544 for at se, om det havde nogen indflydelse, men det havde det ikke.
Avatar billede eurositi Ekspert
12. august 2018 - 12:51 #23
Det lader til, at mange af TrendMicros kunder bøvler med dette problem. Der findes tilsyneladende et workaround, men en rigtig løsning har deres udviklere åbenbart ikke fundet endnu: https://en.community.trendmicro.com/tm_en/topics/firefox-slowdown-a02u01d3vuttr
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2018 - 13:06 #24
#23 Tak for dit link. Det problem gider jeg ikke at bøvle med, skifter til Kaspersky :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2018 - 15:19 #25
Så har jeg installeret Kaspersky (109 Kr.) og Firefox kører fint.😁
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2018 - 17:52 #26
Billigt :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2018 - 18:25 #27
Ja jeg har købt den her: https://e-gear.dk/gode-tilbud.html Det er godt nok 2018 modellen og 2019 er udkommet til 260 Kr. Men jeg tvivler på at den er så meget bedre? 2019 gratis, som du bruger, er også kommet.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2018 - 20:42 #28
Jeg har den nyeste version på :-)