Avatar billede gabby Seniormester
12. august 2018 - 00:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

NAS til musik

Hej

Jeg står og skal bruge en eller anden form for NAS til mit hjemme netværk.
Jeg har et par gamle SATA HDs jeg kunne bruget til det.

Har kun brug for en NAS til 1 HD da den kun skal bruges til musik osv.

Dog er det vigtigt at den kan "gå i dvale"... ja jeg ved ikke så meget om NAS men bare ikke den står og kører med Harddisken hele tiden hvis i forstår ?
Den må gerne stoppe den ned.. og starte op når man går ind på den.

Nogle ideer ? til en lille diskret NAS til hjemme netværket ?
Må gerne være en ældre model... bare kom med nogle ideer =)

Mvh,.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2018 - 00:25 #1
NAS til musik ? hvad skal den spille op i med ? og lille ??? og du har selv diske du vil bruge til det  du kan kikke på Western Digital My Cloud den kan det du søger men der er diske i

men ellers skal du over i wd my cloud mirror :-)
Avatar billede gabby Seniormester
12. august 2018 - 00:27 #2
Det skal siges at jeg har pt. en USB stik siddende i min router men den bliver varm.. dvs. den kører med den hele tiden.. så spørgsmålet er hvor længe den holder :/ derfor håber jeg på en anden løsning =)
Avatar billede gabby Seniormester
12. august 2018 - 00:30 #3
Ja det er bare fordi jeg flytter rundt på min eksterne HD med musik på... møg irriterende.
Ja en lille diskret løsning som jeg kunne koble på mit netværk.

Har også et par 2.5" HDs som kunne bruges hvis der fantes en lille fiks NAS.

Hvad den skal spille op i med ?
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2018 - 00:30 #4
en nas bliver sat til med LAN til routeren :-)
Avatar billede gabby Seniormester
12. august 2018 - 00:33 #6
God mulighed... :)
Nu ser jeg dog at den har blæser i...
Så skal den stå og tæske derudaf med blæs på ?.... nahh tænker der må være en mere fiks løsning ? :/

:)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2018 - 00:34 #7
#3 Hvad den skal spille op i med ? ja sonos eller tv
Avatar billede gabby Seniormester
12. august 2018 - 00:36 #8
hmm jeg har ikke sonos eller spiller musik på tv,et
Jeg afspiller det på telefon, computer, tablet =)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2018 - 00:39 #9
jeg har selv wd my cloud https://www.coolshop.dk/produkt/western-digital-my-cloud-8tb/AF6C3T/?gclid=CjwKCAjwkrrbBRB9EiwAhlN8_BncZjIiiYxwaczeHO8xb4P4SrC4udFe5wjPzSTLdlwrAEAJW5UADhoCYygQAvD_BwE køre  24-7 og den køre selv i dvale når den ikke bruges og slukker selv ved kl 02:00
Avatar billede gabby Seniormester
12. august 2018 - 00:41 #10
okay nice =)
Der er ikke blæser i den ?
Den ser heller ikke så stor ud =)

Den må kunne findes brugt ? =)
Avatar billede gabby Seniormester
12. august 2018 - 00:43 #11
Er de da født med HD indbygget ?
Bare fordi jeg har en del HDs liggende ;)

Så kunne man spare nogle penge der ;) hehe
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2018 - 00:49 #13
Hvis du har selv ha HD så http://googleerdinven.dk/?q=nas+harddisk+kabinet der kommer en selv og om de passer til dine diske ved jeg ikke
Avatar billede claes57 Ekspert
12. august 2018 - 09:09 #14
skal det være, så vælg en 100% lydløs 2½" kabinet til en/to 500gb ssd'er. Minimalt strømforbrug også.
12. august 2018 - 11:10 #15
Gode forslag de andre er kommet med.

Jeg har selv en lidt ældre WD. Da hed den My Book Live.
Der sidder en lille blæser, men jeg bemærker den ikke.

Jeg googlede fanless NAS:
Qnab har en - HS-251
og der følger ikke diske med:
https://www.qnap.com/en/product/hs-251

http://files.qnap.com/news/pressresource/datasheet/HD-video_HS-251_EN(web).pdf

Meeen, så er der lige det med prisen :(
https://www.edbpriser.dk/soegning?q=hs-251

Jeg har også et par ældre tråde her:
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=99487

https://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=35738

Husk, selv hvis du har en NAS med RAID, skal du stadig tage backup!!
Avatar billede gabby Seniormester
28. august 2018 - 01:07 #16
rasmus64745 :
Sådan en WD lyder som løsningen jeg skal have... rigtig fedt hvis den går i dvale som du siger ? =)
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2018 - 14:36 #17
den gør den efter en 1time unde aktivitets https://www.youtube.com/watch?v=1J2PAwMx-h8
Avatar billede gabby Seniormester
30. august 2018 - 17:42 #18
Nu har jeg handlet og den er oppe og køre..
Dog er der ting jeg ikke helt forstår omkring den.

Den hedder jo WD My Cloud

Når jeg går "direkte" ind på den via "netværk" på en pc er der en "Public" folder.
og der har jeg lagt filer ind for at teste det af..

Men så er der My cloud delen... de filer jeg har lagt ind via netværk kan jeg ikke se via my cloud..
Hvis jeg så skal ligge et stykke musik ind via my cloud... ligger den det så op på en "sky" ? eller er den kun på disken.. og så er det en "tilladelse" jeg giver for at den kan blive tilgængelig via my cloud ?

Den del er jeg lidt forvirret over ;)